Як українським брендам успішно комунікувати на міжнародних ринках та формувати ефективні команди? Як підтримувати mental health та що потрібно знати комунікаційникам на початку кар’єри? Своїми ідеями ділиться Віра Щербакова, Head of Communications Ajax Systems, у четвертому епізоді подкасту «Не під запис», з яких ми виділили 5 найважливіших.
1. Як українським брендам працювати на іноземних ринках?
За одну чи кілька подорожей до країни її ринок та менталітет не вивчиш.
Щоб ефективно працювати на іноземних ринках, спершу ми вивчаємо нові території з точки зору бізнесу, на новому ринку має з’явитись бізнес-команда, яка буде просувати продукт. Ця команда стає першоджерелом інформації про місцевий контекст та культурні особливості, саме від них ми отримуємо ключову експертизу.
Вийти на новий ринок для нас — починати розповідати про Ajax з самого початку.
Вийти на новий ринок для нас — починати розповідати про Ajax з самого початку. Про наші основні продукти, базові переваги, технології, загалом про те, що ринкам, де ми вже давно комунікуємо, давно відомо. Як B2B бізнес ми завжди починаємо з нішевих професійних медіа. У нас є готові Onboarding комунікаційні пакети, з якими ми зазвичай виходимо на нові ринки.
Особливості менталітету та роботи з іноземними ринками на прикладі декількох країн:
- Німеччина — будьте готові до роботи з дуже прискіпливими людьми. Вони цінують свій час, тому все має бути чітко, логічно, структуровано. Бренди вкладають багато ресурсів в маркетинг, щоб аудиторія розуміла всі раціональні вигоди продукту. Цінують та дають чіткий фідбек.
- Італія — люди дуже темпераментні, емоційні та водночас «бізнесові». Це допомагає їм приймати швидкі рішення та активно діяти.
- Австралія — у цій країні подібний до нашого менталітет. Якщо в більшості країн Європи спеціалісти роблять рівно той функціонал, який прописаний в посадових обовʼязках, то австралійці завжди готові зробити більше, ніж від них очікують. Трохи overdelivered (перевантажені), як і ми, і завжди усміхнені.
Детальніше про секрети найуспішніших культур світу можна прочитати у книзі «Культурний код. Секрети успішної взаємодії в команді» від Деніела Койла.
Або переглянути лекцію Віри Щербакової «Культурні особливості комунікації з різними ринками» на Projector.
2. Як комунікувати складний для розуміння продукт?
У комунікації ключове — це регулярність.
Є хороша британська приказка про те, що газон — це взагалі просто: треба стригти й поливати, стригти й поливати — і так триста років. У комунікації ключове — це регулярність. Потрібно повторювати одні й ті самі меседжі, допоки всі їх не почують. Особливо, якщо це стосується нового або складного для сприйняття продукту.
Ще одна порада — відходьте від складних незрозумілих термінів, робіть акцент на користі для аудиторії та перевагах застосування. Рухайтеся за потребами користувача, шукайте, де і як йому може знадобитися ваш продукт, демонструйте це через сторітелінг та юзкейси. Хоча люди прагнуть вибирати логічно, насправді вибирають емоційно.
Наприклад, про Ajax Systems ми говоримо як про професійну систему безпеки, яка допомагає забезпечити безпеку оселі, турботу про дитину, домашніх улюбленців, захист від пограбувань, тощо. Так людина розуміє, що їй потрібна охоронна система і захист, який вона дає, і готова в це інвестувати.
3. Історії успіху українських брендів
Ми в Ajax Systems майже всю експертизу збираємо in-house. У нас є маркетинг-відділ та in-house агенція, в якій виробляється весь контент для українського та міжнародних ринків. Такий підхід дозволяє максимально чітко дотримуватися візії бренду, розуміти специфіку та пропонувати рішення, націлені на результат.
В Ajax Systems потрапляють тільки ті люди, які дійсно хочуть щось змінювати.
При формуванні команди ми керуємось простими принципами: люди мають бути зацікавлені в саморозвитку, виконанні складних завдань і створенні унікальних речей. До нас потрапляють тільки ті люди, які дійсно хочуть щось змінювати, а не просто відсиджувати робочий день зі сподіванням швидше його закінчити.
Також важливо знати свої дружні бренди та компанії. Відстежувати їхню діяльність для колаборацій, допомагати та підтримувати у кризових ситуаціях. Коли великі бізнеси обʼєднуються, вони справді можуть впливати на країну — покращувати мікроклімат, у якому працюють, та платити податки.
4. Поради для молодих спеціалістів
Насамперед — зрозумійте, чого ви прагнете, яка сфера вас цікавить. Знайдіть компанію, цілі якої відповідають вашим бажанням.
Культура похвали без критики знижує рівень спеціалістів.
На початку карʼєри краще працювати не самостійно, а в командах. Ідеально — у підпорядкуванні ментору, який буде навчати. Не суто хвалитиме, а направлятиме та даватиме чіткий зворотний зв’язок — такий клімат формує найкращих спеціалістів. Бо культура похвали без критики знижує рівень спеціалістів.
Ще одна порада — не діяти імпульсивно, усе ретельно продумувати й займатися серйозним фактчекінгом завжди й усюди. Спершу думати, потім діяти.
5. Поради від Віри, як відновлюватися і зберегти ментальне здоров’я:
- Фокусуватися на собі та своїх бажаннях по максимуму;
- Займатися фізичною активністю (спорт, йога, прогулянки в лісі);
- Знайти джерело адреналіну (наприклад, полазити на скеледромі, щоб перемкнутися від тривожних думок, які переповнюють вашу голову).
Детальніше про це та ворк-лайф баланс в житті комунікаційника, застосунок «Повітряна тривога» з озвучкою зі Star Wars, інфлюєнс-маркетинг та багато інших життєвих історій та дієвих порад слухайте в повній версії подкасту «Не під запис» на платформах Spotify, Apple Podcasts, YouTube та ін.