Rakuten Viber вивчив навички українців щодо читання новин та дізнався, яким джерелам вони довіряють. В опитуванні в офіційному каналі Rakuten Viber Україна взяли участь понад 45 тисяч користувачів.
Результати опитування показали, що 53% українців стали набагато менше читати новини протягом останнього року: з них 6% — перестали читати взагалі. Крім того, 10% опитаних ніколи не слідкували за новинами. Водночас третина респондентів (31%) читають так само, як і раніше, ще 6% — навіть частіше.
Відповіді на питання «Чи стали ви менше читати новини протягом останнього року (через недовіру, перенасиченість, втому тощо)?» розподілилися таким чином:
- Так, став/-ла читати набагато менше — 47%;
- Читаю так само часто, як і раніше — 31%;
- Як раніше, так і зараз взагалі не слідкую за новинами — 10%;
- Ні, став/-ла читати навпаки частіше — 6%;
- Так, взагалі перестав/-ла читати новини — 6%.
Команда Rakuten Viber також запитала українців, яким джерелам новин вони довіряють. Аналогічне опитування проводилось серед користувачів і минулого року, що дає змогу порівняти результати 2023 та 2024 років: тенденції залишились незмінними.
Як і раніше, найбільшою довірою користуються офіційні ЗМІ та офіційні канали держорганів / держпосадовців — їх обрали 57% респондентів (у 2022 — 63%). Зросла довіра до каналів незалежних блогерів і експертів: 11% у 2024 році проти 5% у 2023. 9% опитаних покладаються на повідомлення від рідних і друзів (у 2023 — 10%), 2% — на неофіційні групи та канали, оскільки вони найбільш оперативні та незаангажовані (у 2023 так само 2%). Кожен пʼятий українець (21%) не довіряє жодному з джерел (у 2023 — 20% обрали цей варіант).
На запитання «Чи відчуваєте ви перевтому від такого потоку інформації та як обираєте джерела, яким довіряєте?» відповіді розподілилися наступним чином:
- Довіряю лише офіційним ЗМІ та офіційним каналам держорганів / держпосадовців — 57%;
- Не довіряю жодному із зазначених джерел — 21%;
- Довіряю тільки каналам незалежних блогерів та / або експертів — 11%;
- Довіряю тільки повідомленням від рідних / друзів — 9%;
- Довіряю лише неофіційним групам та каналам, оскільки вони найбільш оперативні та незаангажовані — 2%.
Примітка: методика дослідження — анонімне онлайн-опитування, n>45 000. Ключова вікова група — 34-45 років, понад 50% респондентів віком до 45.