LOBODS agency провели дослідження польського ринку для успішного запуску і масштабування брендів там. Розповідаємо про те, на що точно слід звернути увагу.
Поляки обожнюють Facebook. Згідно з дослідженнями StatCounter, більше 91% поляків обирають саме Facebook. У середньому постинг становить 1 допис на день. Серед яких: 36% — фотодописи, 8% — відеодописи, 54% — дописи із посиланнями.
Серед інших соціальних мереж, що користуються популярністю, активних обертів набирає Pinterest. Близько 10% користувачів соціальних мереж використовують pin-дошки для пошуку інформації про бренди. Fastfood & One-bite content — тренди, що активно використовуються різними брендами на польському ринку.
Окрім цього, прослідковується зменшена якість естетики профілів як брендових сторінок, так і користувацьких профілів. Активні користувачі соцмереж не так зосереджені на якості контенту, який створюють для власних профілів, як українська аудиторія. Це закриті профілі, акаунти з відсутніми дописами або ж ті, хто має велику кількість сторінок, на які вони підписані, — не боти, не масфоловери, а реальні залучені підписники.
При плануванні співпраці з креаторами чи амбасадорами варто очікувати як результат більш крафтовий лайфстайловий контент.
На digital-полі Польщі активно використовується мультиплатформність та штучний інтелект.
У 2022 році ING Bank Śląski став першим банком у Польщі, який відкрив у грі перший віртуальний простір із відділенням банку ING. У 2023 було організовано концерт у Roblox.
Pepsi активно працювали над створенням ком’юніті й запустили ініціативу, у рамках якої дописи на сторінці бренда стали плейсментом для розміщення реклами творчості користувачів.
Naoko разом із клієнтами бренда і штучним інтелектом створювали літню колекцію.
Для роботи з інфлюенсерами в Польщі найчастіше обирають Instagram (87%) та Facebook (55%). Приблизно 21 мільйон поляків підписуються хоча б на одного інфлюенсера, і 75% з них піддаються їхньому впливу. Цікаво, що часто пошук блогерів відбувається через спеціалізовані групи, і найчастіше (33%) це — Facebook.
Значне зростання також відзначили подкасти, з якими співпрацювало 16% опитаних.
Що варто знати про законодавство:
Усі бренди, користувачі та інфлюенсери обов’язково повинні маркувати наявність реклами. Проте, якщо блогер вирішує поділитися подарунком бренда, то маркування реклами не є обов’язковим.
Також платформа зобов’язана вказувати особу, від імені якої подається реклама та яка її оплатила (якщо платником є особа, відмінна від клієнта).
Неочевидні інсайти:
- Вартість реклами в Польщі значно вище за українську, у середньому на 40–50%.
- Українське позиціонування не є точкою диференціації і важливим комунікаційним аспектом — поляки віддають перевагу польським і європейським брендам.
- Екологічність є важливим аспектом диджитал-світу Польщі: опис складу, маркування упакувань, аспекти виробництва — на ці нюанси поляки дійсно звертають увагу.
- Неділя, згідно зі статистикою Польщі, є активним днем для соціальних мереж та взаємодій онлайн, фізичні магазини не працюють, а отже, у користувачів більше часу на шопінг онлайн.