62,8 мільйони переглядів у TikTok: рух no-buy набирає обертів серед покупців косметики
27 Лют 2024, 11:48

62,8 мільйони переглядів у TikTok: рух no-buy набирає обертів серед покупців косметики

Минулорічний тренд деінфлюенсингу знайшов свою наступну, посилену ітерацію.

Прагнучи відмовитися від гіперспоживання, зростаюча спільнота користувачів соціальних мереж бере участь у русі «No-spend 2024», зокрема, щодо купівлі косметики, засобів догляду за волоссям та шкірою, надмірне споживання яких увічнюється такими платформами, як TikTok.

Хештег #NoSpend2024 зібрав понад 464 000 переглядів у TikTok, а відео з більш тегом #NoSpend перевищили 62,8 мільйона переглядів. @Abidaunton, одна з користувачок, яка приєдналася до челенджу, розповіла у лютневому відео в TikTok, що момент, коли вона зрозуміла, що її споживання косметики «вийшло з-під контролю», настав, коли відео розпаковки від б’юті-інфлюенсерів почали регулярно показувати продукти, якими вона також користується.

@abidaunton Unhinged purchased i made in the height of my makeup and skincare shopping addiction – part 4 #nobuy #lowbuyyear #consumerism #nobuy2024 #makeupaddict #makeupaddiction #shoppingaddict #shoppingaddiction #makeup #beautytok #beauty #makeupfyp #makeuptok #beautyfyp #makeupaddict #beautyaddict #nospend2024 #overconsumption ♬ original sound – Abi

«Я не інфлюенсер, я звичайна людина — навіщо мені всі ці продукти? До кінця 2023 року мені було соромно за те, скільки косметики я купую, — сказала Дантон, чий рік без витрат зосереджений саме на зменшенні споживання косметики, дозволяючи лише необхідні покупки для «поповнення запасів».

До кінця лютого вона також має позбутися 100 продуктів зі своєї колекції — консилера Erborian, який «зволожував, але не давав достатнього покриття», праймера-зволожувача Bobbi Brown, у якого «майже закінчився термін придатності» тощо.

Як і багато інших учасників, Дантон ретельно документує свій досвід без покупок у TikTok. Інша учасниця, інфлюенсерка Лара Б., яка публічно не розкриває свого прізвища і на різних платформах користується ніком @laralikesmascara, так само поділилася власним досвідом і відповіла підписникам про відмову від покупок, що вона це робить епізодично, з місячними інтервалами, з 2019 року — ще до того, як рух став мейнстримом.

@laralikesmascara Every single makeup product I finished in 2024! Last year, I tracked ALL of the makeup products I finished over the course of the year. From lipstick to bronzer to mascara…. Lets count them. #makeupempties #makeupnobuy#CapCut ♬ original sound – Lara

«No-buy, чи low-buy, стали для мене статусом кво, — сказала Лара Б., давня прихильниця краси та реформована імпульсивна шоперка. Перед тим, як почати, я думала: «О, це буде справжнім випробуванням — ніколи не купувати косметику», але насправді я знайшла це дуже корисним. Обмеження моєї колекції зробило мене дуже креативною у пошуку нових способів використання моїх продуктів і дозволило дізнатися про свої вподобання так, як я не думаю, що робила це раніше, тому що я була зосереджена на купівлі нових речей».

Хоча рідною платформою блогерки є YouTube, відео про відмову від покупок, яке вона завантажила в червні минулого року на TikTok, відкрило нову аудиторію для цього руху.

«У TikTok мій контент потрапляє до всіх, хто споживає контент про косметику. Навіть якщо він не може змусити когось сказати: «Гаразд, я більше не купуватиму косметику до 2025 року», він принаймні підштовхує до думки: «Можливо, мені варто замислитися над тим, скільки косметики я маю у своїй колекції», — пояснила Лара Б.

Хоча Лара Б. непохитна у своїй прихильності до низьких цін, вона визнає, що її увагу привернула стрімка низка підробок E.l.f Beauty, які, здавалося б, привернули її увагу, зокрема, нові кремові олівці для губ, які стали вірусними частково через те, що коштують лише 2 долари за штуку.

Приблизно в цей же час минулого року тег #DeInfluencing, який набрав понад 1,4 мільярди переглядів у TikTok, набрав обертів, коли користувачі вийшли на платформу, щоб висловити своє невдоволення вірусними косметичними продуктами і розвінчати ідею, що всі трендові продукти безсистемно позначаються як must-have.

З моменту офіційного запуску TikTok Shop у США у вересні косметика стала найбільш продаваною категорією платформи, хоча деякі користувачі висловили втому від переважання контенту, пов’язаного з магазином, на їхніх особистих сторінках, що частково додало палива до деінфлюенсинг-руху та no-spend.

Розкажіть друзям про новину