Як зберегти мільйонні бюджети: виявлення аномалій у Google Ads за допомогою ШІ
08 Лют 2024, 15:11

Як зберегти мільйонні бюджети: виявлення аномалій у Google Ads за допомогою ШІ

Великі компанії — мільйонні бюджети. Середні та малі компанії — менші бюджети відповідно, але проблеми однакові: 

Чому різко збільшилась/зменшилась кількість кліків в Google Ads та чому кількість дзвінків від клієнтів різко зменшилась? 

Різкі зміни в поведінці рекламних кампаній Google Ads і є аномаліями, які треба виявляти на ранніх етапах. Система виявлення аномалій, створена на основі штучного інтелекту, виявить зміни у поведінці рекламних кампаній швидко за рахунок відслідковування в режимі реального часу. Нижче розберемо детально, як це працює, а спершу пропонуємо розглянути типовий кейс.

Це знайомо більшості власників бізнесу та топ-менеджерів

Керівник відділу продажу приходить і каже, що з учора якось дивно знизились дзвінки. Або навпаки: реклама в якісь дні витратила неспівмірну суму коштів, при цьому не принесла результатів, а ви чи ваша агенція помітили це лише через кілька днів.

Погодьтесь, якщо ваш денний рекламний бюджет складає декілька десятків тисяч гривень чи доларів, така ситуація може бути досить болючою для загального фінансового результату. 

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь

На жаль, такі випадки неможливо виключити повністю. Вони трапляються частіше чи рідше, в залежності від якості ведення та зовнішніх факторів, але все одно трапляються. Час реакції на аномалії (різкі зміни в поведінці показників) має значний фінансовий вплив.

У 2020 році ми почали перші кроки в автоматизації системи виявлення аномалій Google Ads. Того ж 2020 року ми зрозуміли, що система виявлення аномалій, яка б могла найшвидше давати розуміння, що щось іде не так, допоможе нам покращити якість роботи з нашими клієнтами, а нашим клієнтам зберегти значні кошти. 

Перша розробка майбутньої системи і перший результат 

Першою була дуже примітивна система if/else. Вона працювала з дуже великим відсотком хибних спрацювань. Ми розуміли, що простіше вивести всі показники на один графік, ніж отримувати безліч повідомлень. 

Логічним було рішення підключити штучний інтелект до цього процесу.

Спершу прогнозування було хибним та неякісним. Багато часу було витрачено на ресерч і, зрештою, нам вдалось зробити модель, яка досить якісно робить прогнози по показникам, які нас цікавлять. За допомогою програмного забезпечення ми можемо виявляти аномалії за окремими показниками в Google Ads вже за сорок п’ять хвилин після того, як відбулися різкі зміни.

Як працює система виявлення аномалій з даними Google Ads? 

  • Випадок 1

На графіку нижче бачимо коливання вартості кліку та кількості кліків. Цей графік ми отримали у вечір п’ятниці, а разом із ним сповіщення від бота про збій. На годиннику 19:46, але діяти треба терміново, і ми починаємо негайно пошуки причини аномалій, які призвели до різких змін. 

На графіку вище одразу видно, що щось пішло не так: різко збільшилась вартість за клік та зменшилась кількість кліків. Оперативно попереджаємо клієнта про збій та проводимо аналіз.

  • Випадок 2

Ще один вечір п’ятниці перетворив вихідні для IT-спеціалістів компанії клієнта в робочі дні. 

Сума чистого збитку на крайньому графіку вище сягала в декілька сотень тисяч гривень. Це був лише один приклад, загальну економію неможливо порахувати, але вона вже точно сягає шестизначних цифр. 

Що ми дізнались в результаті аналізу? 

Аналіз показав, що в клієнта зникло 30% товарів в фідах, які вони вантажать в Merchant Center. 

Фактично з п’ятниці до понеділка програмісти виправляли баг, який зробили. 

Часто збій в рекламній кампанії стається саме з технічних причин на боці клієнта (задвоєння товару, зміна категорії товару, зникнення товару і т.і.).

  • Випадок 3

Новий виклик — і знову пʼятниця (баги люблять з’являтись чомусь саме в п’ятницю). Але цього разу ми мали цілий день в запасі, бо ситуація на графіку нижче виникла з самого ранку. 

Все як завжди: повідомляємо клієнту, що «щось пішло не так» та оперативно працюємо над усуненням аномалій в Google Ads.

Система виявлення аномалій виявляє коливання фактичних даних від тих, які прогнозує ШІ

Наприклад, система бачить, що CPC почала значно зменшуватись. Ми аналізуємо і виявляємо, що в одного з конкурентів перестав працювати акаунт і тепер ми можемо порахувати вплив саме цього конкурента на наш результат.

І таких випадків у нас ще дуже багато.

Від 20 годин до 45 хвилин

Раніше ми бачили аномалії з більшою затримкою (аномалія помічалась протягом 20 годин в середньому). З новою системою аномалій вже через 45 хвилин бачимо збій та починаємо пошуки причини. Тобто, ми скоротили час реакції на аномалію більше як в 20 разів.

Середня сума витрат рекламних акаунтів, які підключені до цього функціоналу, — понад 40 000$ на добу. 

Що далі?

Наразі система відтестована та працює в робочому режимі. У команди є плани на розширення функціонала для інших джерел трафіку, таких як google / organic, direct, facebook ads та інші. А також підключення до системи трекінгу продажів на стороні клієнта. Весь функціонал системи працює в Google Cloud, тому його легко масштабувати, що є одним з пріоритетів. 

Розкажіть друзям про новину