Американські компанії домінують у щорічному рейтингу 500 найцінніших і найсильніших світових брендів.
Apple посіла перше місце у щорічному рейтингу Brand Finance Global 500 2024. У дослідженні зазначається, що компанія досягла «виняткового» зростання вартості бренду, збільшивши її на $219 млрд (74%) до $517 млрд. Слідом за Apple у рейтингу розташувалися Microsoft (вартість бренду — $340 млрд) та Google ($333 млрд). Замикають п’ятірку лідерів Amazon ($309 млрд) і Samsung ($99 млрд).
Хоча продажі iPhone в основному зупинилися, стратегія Apple, спрямована на пошук нових ринків, розширення екосистеми і заохочення оновлення до більш дорогих iPhone, виявилася дуже ефективною, відзначається в звіті. Apple зберегла свою позицію домінуючого гравця на ринку смартфонів преміум-класу з часткою 71%.
«Згідно з нашим дослідженням, більше 50% респондентів визнали Apple дорогим, але вартим своєї ціни, що посилює здатність бренду вимагати цінової надбавки», — сказав Девід Хей, голова і генеральний директор Brand Finance.
Звіт визнав NVIDIA брендом, що найшвидше зростає у світі. Його вартість зросла на 163% до 44,5 мільярдів доларів. Ключовий постачальник чіпів у сфері штучного інтелекту, компанія сприймається як високоінноваційна, а рівні знайомства, уваги та рекомендацій зростають з року в рік, згідно з дослідженням Brand Finance. Microsoft, яка посіла друге місце, також продемонструвала вражаюче зростання вартості бренду — на 78%.
Під вартістю бренду Brand Finance розуміє чисту економічну вигоду, яку отримав би власник бренду, ліцензувавши його на відкритому ринку.
Компанія розраховує вартість бренду, використовуючи методологію «звільнення від роялті», яка визначає вартість, яку компанія була б готова заплатити за ліцензію на свій бренд, як якщо б вона не володіла ним. Цей підхід передбачає оцінку майбутніх доходів, пов’язаних з брендом, і розрахунок ставки роялті, яка б стягувалася за використання бренду.
25 найцінніших брендів за рейтингом Brand Finance Global 500 2024
- Apple
- Microsoft
- Amazon
- Samsung Group
- Walmart
- TikTok
- Deutsche Telekom
- ICBC
- Verizon
- StateGrid Corp. of China
- China Construction Bank
- Starbucks
- Agricultural Bank of China
- Mercedes-Benz
- Tesla
- Oracle
- Home Depot
- Toyota
- Банк Китаю
- Shell
- Moutai
- AT&T
25 найсильніших брендів світу за рейтингом Brand Finance Global 500 2024
- YouTube
- Marina Bay Sands
- Wuliangye
- Deloitte
- Coca-Cola
- Netflix
- Rolex
- Ferrari
- Kweichow Moutai
- ICBC
- Etisalat
- Viettel
- Swisscom
- Toyota
- Jio
- Bank of China
- Chanel
- State Grid Corporation of China
- EY
- China Construction Bank
- Life Insurance Corporation
- State Bank of India