За даними дослідження Promodo, за останні три роки динаміка україномовних запитів виросла майже вдвічі. Якщо у 2021 їх було не більше 19% із загального обсягу, то сьогодні 26% комерційних пошукових запитів — українською. І тренд продовжує зростати.
У 2023 році українці гуглили «іграшки» на 83% частіше, ніж торік, у той час, як «игрушки» навпаки — рідше на 18%.
«Наша SEO-команда постійно відстежує ситуацію на ринку — й від початку повномасштабного вторгнення помітила значне зростання запитів українською. Аби оперувати точними цифрами — ми проаналізували 341 000 комерційних запитів у восьми різних нішах: Електроніка, Косметика, Дитячі товари, Зоотовари тощо. Розглядали період першого півріччя за останні три роки». — Владислав Трішкін, SEO Team Lead Promodo
Фахівці відстежували динаміку саме комерційних запитів, тобто таких, за якими користувачі шукають товари, які хочуть купити. Висновок? Онлайн-магазини мають приділять ще більше уваги україномовній версії сайту.
У 2021 у сегменті «Електроніка» панувала російська — понад 90% усіх пошукових запитів. Проте зараз ситуація змінюється — з 89К проаналізованих запитів частка українськомовних становить 17%. Зросла частка запитів українською й у ніші «Косметика»: з 17,7% у 2021 до 28,7% сьогодні. Показовий приклад: частотність російськомовного запиту «краска для волос» впала на 18,2%, а от «фарбу для волосся» цього року користувачі шукали на 125% частіше.
Позитивна динаміка спостерігається й у ніші «Дитячих товарів», де кількість запитів українською зросла з 27% до 47,8%. А у категорії «Медицина» гуглити українською стало на 30% більше користувачів.