Нещодавно корпорація «Біосфера» випустила продукт Smile AI, дизайн якого був розроблений штучним інтелектом. MMR поспілкувався з Олександром Лавровим, генеральним менеджером бізнес-напрямку Гігієна корпорації «Біосфера» про те, як створювався продукт, скільки часу тривала його розробка та які складнощі виникли під час роботи з ШІ.
Олександре, розкажіть, як виникла ідея створити для Біосфери продукт Smile AI за допомогою ШІ.
Почну з того, що бізнес завжди має дивитись на тренди — ШІ можна сприймати по-різному, але це, у першу чергу, автоматизація процесів обчислення чи створення тексту, чи навіть творчого. Це нормально, бо ми використовуємо сучасні технології, які допомагають бізнесу бути більш конкурентоспроможним. Відповідно, це цікаво — зрозуміти, як його взагалі можна використовувати.
Маючи у своєму арсеналі багатий асортимент, саме цей інструмент, наприклад, полегшує планування продажів кожного артикула на певний період, адже машина зможе швидше опрацювати статистику та інші дані, ніж це зробить людина, а також дати точніший прогноз.
Коли з’явився ШІ в текстовій та візуальній аплікації, ним зацікавився маркетинг. Творчість була більше прерогативою людини, здавалося, що тільки вона може придумати щось унікальне. ШІ відповідно до нашого досвіду — це більш технічне рішення. Можна швидко створити якусь візуалізацію, яку до цього дуже довго відпрацьовували в ЗD.
Проте ШІ без участі людини не придумає новий дизайн або якусь іншу ідею. Це ми зрозуміли, тестуючи різні техніки, але, тим не менш, це класний інструмент, який швидко зробить потрібний вам дизайн.
Розкажіть детальніше про сам продукт. Яким його побачить ваш споживач?
Це вологі серветки Smile, продукт, який існує в нашому асортименті досить давно. Ми дали ШІ можливість зробити власну версію дизайну на основі вже наявних. У новій версії щось збереглось зі старого дизайну, а щось додалось нове. Окрім того, фінальна версія після генерації ШІ була допрацьована дизайнерами.
Тандем людини та машини дав певну версію продукту. Ми випустили limited edition на 3-6 місяців, бо розуміємо, що це поки більше хайп. Продукт має доїхати до магазинів, і найближчими тижнями покупці зможуть його побачити на власні очі. Придбати продукцію можна за посиланням. Далі подивимось, як цей дизайн та ідею прийме споживач.
Скільки часу зайняв процес створення цього проєкту?
Від ідеї до випуску продукту на полиці минуло два місяці. Ми пробували з дизайнерами власноруч створити новий дизайн, а також пробували працювати зі штучним інтелектом, але згодом вирішили залучити агенцію, яка працює з ШІ у сфері дизайну.
Багато дизайн-студій та дизайнерів-фрилансерів підхопили цей тренд і можуть запропонувати компаніям відпрацьований досвід, розуміння, як працювати з ним. І саме ці знання допомагають зрозуміти, як працює ШІ та як взагалі ним користуватись. Ми продовжуємо навчання наших дизайнерів, але за допомогою агенції змогли за короткий термін здійснити задумане.
Як ви вважаєте, чи будуть компанії створювати окремі відділи, що спеціалізуються на ШІ?
Я вважаю, що має бути розуміння, що таке ШІ, співробітники мають навчатись, як використовувати ці інструменти у своїй роботі. Це — не іграшка, щоб зробити дизайн і все. Можливості машин дуже перспективні, адже ми живемо у час IT-революції.
Для певних спецпроєктів можна створювати кросфункціональну команду, тобто залучити спеціалістів з різних відділів. Це також є і задачею «Біосфери» — побудувати таку команду, яка буде працювати в тому числі і з ШІ, відповідати за його використання для підвищення ефективності бізнесу.
На вашу думку, ШІ нічого нового не створює, а лише акумулює певну інформацію?
Не зовсім так. Сам по собі дизайн, який створили за допомогою ШІ, — це вже інновація в будь-якому разі. За допомогою ШІ ми створили інноваційний продукт, але в глобальному сенсі унікальний дизайн чи унікальну творчу ідею ШІ не зробить. Технологія використовує компіляцію, бере існуючий дизайн, а ШІ на основі цього створює щось цікаве.
Хочу зазначити, що у ШІ є велика перевага — це швидкість. Коли ти працюєш з агенцією, дизайн створюється за брифом, і пропонується декілька версій, щоб обрати те, що сподобається. Навіть розробка одного дизайну займає багато часу.
Які складнощі виникли під час роботи зі ШІ?
Навіть і не пригадаю. У нас була мета — створити продукт з використанням ШІ, перш за все, отримати цей досвід. Ми хотіли показати ринку і споживачу версію дизайну упаковки серветок Smile, який розробив штучний інтелект.
Так, звісно, ми могли б обмежитись постом у соцмережах, де б написали щось на кшталт «Дивіться, це ваш улюблений Smile, який ви завжди купуєте, а ось це — бачення Smile ШІ», але пішли далі і вирішили зробити так, щоб до цього продукту можна було фізично доторкнутись.
Зараз ми переважно бачимо віртуальні результати роботи ШІ, тому наша компанія захотіла зробити так, щоб цей продукт побачили й оцінили. Саме в цьому і полягає унікальність Smile AI. Ми надали можливість ШІ створити продукт, який буде існувати в реальному житті.
Чи є у вас зараз якісь продукти на етапі розробки, де теж буде задіяний ШІ?
Наразі ми робимо тест нашої ідеї. Паралельно із запуском Smile AI плануємо запуск SMM-кампанії, де чекатимемо на зворотний зв’язок. Будемо отримувати інформацію від споживачів про те, як вони сприйняли продукт. Відповідно до реакції вже далі будемо вирішувати. Думаю, що це далеко не останній наш проєкт із задіянням ШІ.
Дайте поради маркетологам, які ще не використовували ШІ в роботі, але хочуть розробляти продукт на його основі.
Усе залежить від задачі. Якщо це ідея — подивитись на технологію і спробувати її — тут варто опанувати базові програми ШІ. Якщо комерційна задача — краще йти до фахівців, які мали як мінімум рік досвіду роботи з ШІ, бо тільки так можна буде побачити вагомий результат.