На тлі паніки у медіа щодо світового панування штучного інтелекту та узурпації робочих місць німецький художник і нейрограф Маріо Клінґеманн запропонував жартівливий антидот. Він представив першого у світі «Artificially Intelligent Critical Canine», або A.I.C.C.A. Цей роботизований тер’єр у вінтажно-футуристичному стилі на основі штучного інтелекту критикує мистецькі твори. Стоячи на перехресті мистецтва, технологій та штучного інтелекту, A.I.C.C.A. готовий здійняти бурю.
Цей пухнастий провокатор спонукає до глибоких розмов про штучний інтелект, місце роботів у суспільстві і навіть про те, що таке мати проникливе око.
A.I.C.C.A. нагадує роботизованого тер’єра з пишною пухнастою шерстю, граціозно маневрує на колісній платформі, сприймаючи навколишній світ через загадкове око з чорною лінзою. Крім того, він має мініатюрний розмір і непереборний вираз обличчя – хитрий натяк на культ домашніх улюбленців-інфлюенсерів, що домінує у стрічках багатьох на платформі Instagram.
Враховуючи різні фактори, такі як композиція, колір, стиль і навіть семантичні елементи, що формують унікальну перспективу, A.I.C.C.A. використовує складні алгоритми, які дозволяють йому оцінювати роботи, генерувати критичні зауваження і виводити їх на термопапір за допомогою принтера, які робот-собака потім інтригуюче «випорожнює». Це мистецтво з часткою гумору і дрібкою абсурду, завдяки генію Клінґеманну.
«У світі мистецтва я відчуваю вічний попит на новизну, постійне бажання чогось свіжого. Я черпав натхнення з ностальгії за вінтажними текстурами та привабливістю занепаду. Я контекстуалізував A.I.C.C.A. в царині механічних ляльок, де приклади ексцентричних витворів, зокрема механічний собака, що випорожнюється, здобули популярність. Крім того, я не міг втриматися від посилання до Лайки, першої собаки, запущеної в космос. Зрештою, як перформанс, A.I.C.C.A. тримає дзеркало до світу мистецтва, надаючи сатиричний коментар. Я вважаю, що гумор є важливим, і волію не сприймати все занадто серйозно.
Протягом останніх років я спостерігав за процесом створення мистецтва, де зустрічав людей, щиро відданих своїй справі, поряд із значною кількістю претензійності та позерства. Приблизно 80% цього – театр і удавання. Тому я розглядаю A.I.C.C.A. як провокатора, який бере участь у тій самій грі. Звичайно, я сподіваюся, що люди захочуть побачити A.I.C.C.A. в дії і запрошуватимуть його до участі у своїх шоу. Адже він володіє цією захоплюючою властивістю – привертати увагу глядачів». – так пояснив роботу свого творіння Маріо Клінґеманн.