DM9, агентство DDB у Сан-Паулу, Бразилія, використало платформу 95-ї церемонії вручення премії «Оскар» у ці вихідні, щоб розповісти американській аудиторії про незаконний видобуток золота в тропічних лісах Амазонки.
Двохвилинний фільм під назвою «The cost of gold» звертається до численних номінантів на премію «Оскар», у тому числі Мішель Єо, Кейт Бланшетт і Брендана Фрейзера, у спробі розповісти їм про етичні наслідки незаконного видобутку золота з погляду корінних народів.
За словами героя ролика, нелегальні золотовидобувачі на території корінних народів яномами несуть відповідальність за отруєння річок та лісів регіону ртуттю, вбиваючи не лише диких тварин, а й людей, які називають його своїм домом. Насамкінець він пропонує кандидатам замінити їх позолочені статуетки розмальованими, зробленими бразильськими племенами з нешкідливих матеріалів.
Кампанія була навмисно прив’язана до культурної події, вручення премії «Оскар», сподіваючись, що актори, які тримають свої нові золоті статуетки, зможуть задуматися про те, звідки береться дорогоцінний метал.
За повідомленням латиноамериканської газети Insight Crime, дія фільму відбувається в той час, коли Бразилія нині бореться із незаконною торгівлею золотом за допомогою сили та законодавства.
Згідно з DM9, ця ініціатива з того часу стала вірусною у Бразилії, і нею поділились президент, секретар у справах корінних народів та бразильські знаменитості, такі як DJ Alok (30 млн підписників) та Лучано Хук (20 млн).