Управління стандартів реклами ASA 1 березня оголосило про заборону реклами найбільшої німецької авіакомпанії Lufthansa, що була запущена в червні минулого року в рамках ширшої кампанії #MakeChangeFly.
На постері була зображена частина літака в повітрі, а інша частина була представлена зображенням землі з космосу. Реклама містила текст, який говорив: «Lufthansa Group. З’єднуємо світ. Захищаючи своє майбутнє» з хештегом MakeChangeFly.
ASA сумнівалась, чи реклама вводила в оману викликаючи враження впливу рекламодавця на навколишнє середовище, оскільки саме по собі твердження було двозначним і не було явно пов’язане з кліматом. Тим не менш, він вважає, що твердження «Захист свого майбутнього», ймовірно, буде інтерпретовано споживачами як екологічне посилання на те, як підхід Lufthansa до авіації захищає майбутнє світу.
Lufthansa заявила, що слоган відкритий для інтерпретації, але в поєднанні із зображеннями не розумітиметься як абсолютна обіцянка про її послуги, особливо пов’язані з навколишнім середовищем, або про те, що її послуги не завдають шкоди навколишньому середовищу.
В даний час авіакомпанія відзначає на сайті, що нещодавно була удостоєна високого рейтингу за свою стратегію скорочення викидів CO2 у списку 2022 некомерційною організацією CDP (раніше Carbon Disclosure Project), тоді як в інших місцях чітко зазначено, що компанія знає, що авіаційна промисловість викидає вуглець, який негативно впливає на навколишнє середовище.
У ньому також висвітлюються кроки, які робить авіакомпанія для захисту навколишнього середовища, такі як купівля нових літаків з меншою витратою палива і те, що Lufthansa є одним з найбільших покупців «стійкого авіаційного палива».
У своїй постанові ASA відзначило коментарі Lufthansa про те, що кампанія була заснована на конкретних кроках, зроблених для того, щоб бути більш екологічними, включаючи прагнення стати вуглецево-нейтральною до 2050 року та скоротити викиди вуглецю вдвічі до 2030 року.
«Однак заява «Захистити своє майбутнє» не відповідає цій інформації. Ми вважали, що споживачі, ймовірно, зрозуміють це твердження як ознаку того, що Lufthansa вже зробила значні кроки по пом’якшенню наслідків, щоб гарантувати, що чистий вплив їхнього бізнесу на довкілля не буде шкідливим».
«Ми розуміли, що авіаперевезення викликають високі рівні викидів як CO2, так і інших речовин, які роблять істотний внесок у зміну клімату. Ми відзначили ініціативи та цілі, які Lufthansa заявила про свою прихильність до досягнення заявленої мети, але багато з цих ініціатив були націлені на досягнення результатів лише через роки чи десятиліття в майбутньому. Ми також зрозуміли, що нині в авіаційній галузі немає екологічних ініціатив чи комерційно життєздатних технологій, які б підкріплювали абсолютну «зелену» заяву «Захистимо своє майбутнє», як, на нашу думку, інтерпретували б її споживачі».
Lufthansa — лише остання в низці авіаційних фірм, що зіткнулася із заборонами на рекламу і додатковими законами за екологічні твердження, що вводять в оману. Ще у 2021 році авіалінії Британії EasyJet зіткнулася з розслідуванням у зв’язку з рекламою грінвошингу, розміщеною на конференції у Глазго.
Тим часом, нідерландська авіакомпанія KLM наразі стикається із судовим процесом щодо своєї тактики грінвошингу, яку підтримує юридична фірма із захисту довкілля Client Earth.
ASA також посилює свої правила щодо брендів, які заявляють про «чистий нульовий» і «вуглецево-нейтральний» рівень, особливо в тих випадках, коли ці заяви засновані на компенсаційних викидах.
У світлі цього авіаційний сектор, швидше за все, піддасться подальшому контролю.