Як найбільші рекламні компанії допомагають відновити рекламний сектор України
24 Лют 2023, 17:28

Як найбільші рекламні компанії допомагають відновити рекламний сектор України

Відколи рік тому почалося повномасштабне вторгнення росії в Україну, велика увага приділяється стратегічній важливості країни для світової економіки. Україна є великим експортером зерна, заліза та сталі. Але вона також є господарем величезної рекламної індустрії з незалежними та великими мережевими агенціями, в основному зосередженими у Києві.

Згідно з аналізом Omnicom, рекламний ринок України швидко зростав у передвоєнні місяці — навіть у традиційно спокійні місяці січень та лютий було розпродано 90% телевізійних продуктів. На початку 2022 року Publicis Groupe, Dentsu (через дочірню компанію) та WPP разом наймали понад 1000 осіб в Україні, тоді як агенції Omnicom FleishmanHillard, OMD, Tribal Worldwide та DDB також мали там офіси, а також Havas Village у Києві.

Це означало, що коли 24 лютого почалося вторгнення, рекламні фірми задіяли свої корпоративні двигуни, щоб захистити та підтримати своїх співробітників. Тим часом багато рекламників у Румунії, Польщі, Молдові, Угорщині та Словаччині приєдналися до зусиль з надання допомоги біженцям, під’їхавши до кордону, щоб забрати своїх українських колег та відвезти їх до притулку.

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь
Перші тижні

У перші дні та тижні вторгнення більшість компаній, які працюють в Україні, зосередилися на безпосередній підтримці своїх співробітників. Джон Рен, головний виконавчий директор Omnicom, пообіцяв, що його компанія «повна рішучості активізуватися та стати частиною рішення навіть після закінчення війни та початку відновлення».

До 28 лютого WPP організувала додаткову грошову виплату для задоволення невідкладних потреб своїх працівників. І Omnicom, і Publicis Groupe гарантували заробітну плату своїм співробітникам на весь 2022 і 2023 роки, крім того, остання перевела свої виплати на двотижневий, а не на щомісячний період, щоб прискорити приплив коштів до постраждалого персоналу.

Представник Publicis Groupe сказав: «Ми зберігаємо це зобов’язання в 2023 році з метою забезпечити максимальну стабільність для наших команд і їхніх сімей в цей неймовірно важкий час».

Агентства також вкладають гроші в організації з надання допомоги біженцям. WPP доручила своєму спеціалізованому агентству з проведення політичних кампаній Blue State зібрати пожертвування для УВКБ ООН. Загальна сума пожертвувань склала понад 150 мільйонів доларів, тоді як внутрішня схема пожертвувань готівкою показала, що співробітники WPP пожертвували 675 000 доларів, цифра відповідає холдинговій компанії. У Мексиці, Іспанії та Китаї співробітники Stagwell збирали кошти для гуманітарних благодійних організацій. Компанія Dentsu виділила понад 1,65 млн. доларів таким організаціям, як Український Червоний Хрест, а її співробітники в Чехії організували збір коштів для міністерства інфраструктури України, використовуючи діджитал білборди JCDecaux для залучення пожертв для фінансування реконструкції інфраструктури.

У сусідніх країнах офіси агентств стали перепочинками та центрами допомоги. Варшавські офіси Dentsu, наприклад, були перетворені на центр для українців (незалежно від того, працювали вони в агентстві чи ні) для підтримки дітей, їжі, доступу до Інтернету, вивчення польської мови та місця для відпочинку. WPP створила «цільову групу» для Центральної та Східної Європи для регіону, щоб допомогти організувати транспорт та розміщення для евакуації, а також забезпечити медичну підтримку, харчування, одяг та офісні приміщення для своїх працівників після прибуття з України.

Довгострокова підтримка

Рік тривав, агенції прагнули забезпечити довгострокову підтримку співробітників. Це означало надання психіатричної допомоги та допомогу тим співробітникам, які залишили країну, з новим домом, новою роботою та новим життям. Це також означало, що кількість українців, які залишають країну, скоротилася, а тим, хто залишився, надавали підтримку, щоб вони могли працювати.

Наприклад, співробітники українського агентства Pep Group, придбаного мережею Stagwell Locaria у липні, спочатку переміщалися домами. Пізніше компанія навіть побудувала у Києві підземний офіс із власним інтернетом та генератором.

Ліндсі Хонг, головний операційний директор Locaria, сказала: «Креативне вирішення проблем та завзятість, які вони продовжують демонструвати, щодня надихають команду загалом і наших клієнтів і виявляються у їхній роботі».

Зусилля Dentsu у цьому напрямі розпочалися ще у березні, коли вона запустила програму працевлаштування, щоб допомогти знайти віддалені вакансії для співробітників, які бажають продовжити роботу з України. На момент написання статті представник компанії заявив, що вона надала 63 віддалені робочі місця, допомагаючи 28 людям назавжди переїхати з України на роботу в Dentsu. Пізніше було створено ініціативу з перепідготовки під назвою Dentsu Refugee Alliance, яка допомогла навчити та перекваліфікувати 50 звільнених українських співробітників у Salesforce та Adobe.

Цільова група WPP переключилася на допомогу у пошуку шкіл для сімей співробітників, мовних курсів для тих, хто влаштувався в незнайомих країнах, та формальну імміграційну підтримку. Команда Omnicom, допомагаючи переїхати 170 співробітникам та їхнім сім’ям, працювала над тим, щоб знайти багатьом з них нові посади у нових місцях, у мережевих агенціях у Дубаї, Канаді, Франції та Великобританії.

Для співробітників в Україні та за її межами можливість продовжувати роботу допомагає підняти моральний дух. Як каже виконавчий віце-президент Locaria з творчого контенту Михайло Піменов: «Це давало їм стабільний дохід для підтримки своєї сім’ї, але, що не менш важливо, дозволяло відволіктися від щоденних новин та негараздів. Зайнятість була психологічно вигідна всім, тому вони не задихалися від новин і обставин навколо них».

Тим часом Publicis використовує свою платформу Marcel HR для підтримки зусиль зі збирання коштів та організації психіатричної допомоги, а також можливостей працевлаштування для українців, які залишають країну. «Оскільки руйнування від війни продовжують посилюватися, нашим пріоритетом залишається безпека, психічне здоров’я та благополуччя наших людей. Ми продовжуємо надавати їм фізичну та емоційну підтримку, якої вони можуть потребувати, де б вони не знаходилися», — сказав представник.

Матеріальна підтримка не припинялася. До зими збитки, завдані енергосистемі України внаслідок навмисних обстрілів та ракетних ударів з боку росії, стали гострою проблемою. У грудні команда Dentsu закупила та доставила блоки живлення, лампи на сонячних батареях, газові пальники та термоодяг для співробітників, які працюють без опалення та освітлення.

Реклама відновлюється

Хоча агенції, як і раніше, займаються допомогою персоналу так само, як і на початку вторгнення, тепер вони також зосереджені на відновленні бізнесу та рекламної індустрії України. У вересні WPP запустила Advantage Ukraine — проект на безоплатній основі для уряду України, мета якого — повернути бізнес-інвестиції в країну. Це підтримується захистом засобів масової інформації на 9 мільйонів доларів через GroupM.

У випадку зі Stagwell американська група агенцій безпосередньо інвестувала в країну через придбання Pep Group. Хоча угода була мотивована бізнес-цілями, Піменов каже, що вона «зміцнила почуття безпеки та відчуття майбутнього» серед співробітників агентства.

Dentsu уклала партнерську угоду з Banda, незалежною креативною агенцією з Києва, щоб знайти безкоштовні або недорогі медіа для діджитал зовнішньої кампанії від Офіса Президента «Be Brave Like Ukraine».

Примітно, що багато підприємств в Україні продовжують працювати у звичайному режимі. За даними Американської торгової палати, Mcdonald’s знову відкрив свої магазини у вересні, і 70% українських підприємств повністю працюють, незважаючи на відключення електроенергії та остріли.

Згідно з аналізом Omnicom, рекламодавці повертаються до України з третього кварталу минулого року, починаючи з фармацевтичної категорії; до четвертого кварталу телевізійні продукти знову розпродавався у 90% випадків.

Розкажіть друзям про новину