Компанія-виробник води та продуктів дитячого харчування “Econia” представила лімітовану серію пляшок води з зображеннями сюжетів російсько-української війни, згенерованих нейромережею. Картини для етикеток створювалися за допомогою унікальної технології на основі штучного інтелекту, яку розробив український deep tech стартап ZibraAI. Автором ідеї такої колаборації виступила креативна агенція Taktika.
Поштовхом до креативної колаборації став благодійний проєкт “Sirens Gallery”, який команда стартапу ZibraAI представила у червні. “Sirens Gallery” – це галерея з 1991 NFT-зображень, створених нейромережею за текстовими описами найголовніших подій війни. Мета проєкту полягала у приверненні уваги світового суспільства до жахіть, які вчиняє рф в Україні. Разом з тим команда стартапу хотіла показати хоробрість, стійкість і людяність українців, які виборюють своє право на існування та незалежність.
За результатами проєкту вдалося зібрати чверть мільйона гривень на гуманітарну допомогу постраждалим від війни українцям та відбудову українських міст: всі кошти від продажу нейроартів були направлені на рахунки благодійних проєктів на Dobro.ua та Unchain Fund.
Відтепер поєднання сучасного мистецтва та технологій можна буде побачити і на лімітованій серії води, яку виробляє Econia.
Econia отримала ексклюзивні права на п’ять зображень з галереї “Sirens Gallery”. Цифрові зображення-нейроарти, що документують основні події війни, будуть розміщені на етикетках води DIVO. Серед зображень, які споживачі побачать на етикетах, – знакові образи війни, які визначили хід нашої історії: атака на о. Зміїний, привид Києва, українські бойові птахи, безстрашна українка, зустріч українських сімей після війни.
“Вже 8 місяців триває повномасштабна війна та жахлива гуманітарна катастрофа, до якої призвело вторгнення рф. Використавши нашу експертизу в роботі з технологіями штучного інтелекту, нам вдалося не тільки продемонструвати світові, що насправді відбувається в Україні, а й зібрати необхідні кошти для допомоги постраждалим від війни українцям. Але Sirens Gallery – тепер не просто соціальний проєкт, адже ми починаємо об’єднувати і великий український бізнес навколо цієї важливої ініціативи. Партнерство з Econia – це потужна колаборація, адже відтепер кожен українець, споживаючи воду щодня, зможе доторкнутися до мистецтва, що створюють сучасні технології, та підтримати нашу важливу місію” – зазначає Олександр Петренко, СЕО ZibraAI.
Вже з 1 листопада українці можуть придбати воду з зображеннями, які створені штучним інтелектом, в торгових мережах Сільпо, Ашан, Рост, а також роздрібних точках по всій Україні.
Як виникла ідея колобарації?
За креативну ідею та дизайн пакування в колаборації відповідає київська агенція Taktika. Влітку 2022 вони почали проєкт по ребрендингу DIVO, в межах якого разом із командою Econia вирішили зробити редизайн етикетки суспільно-корисним.
“Зараз перед всіма нашими проєктами є одночасно і маркетингова, і соціальна задача. Так само, як кожен українець має допомагати чим може, кожен український бренд у своїй комунікації має знайти місце для України. Наша ідея — перетворити DIVO на такий собі “суспільно-інформаційний простір на полиці супермаркету”. Етикетка цього продукту буде змінюватися раз на декілька місяців. Бренд віддаватиме простір пляшки на користь значущих ініціатив. Цього разу ми порекомендували Econia законектитися з Sirens Gallery, бо це win-win з точки зору і естетики, і сенсу, і можливого соціального імпакту”, — розповідає співзасновник Taktika Ілля Почкун.
“Коли нам запропонували колаборацію з Sirens Gallery, ми не роздумували та погодилися одразу. Для нас це, окрім можливості підняти болючу тему та допомогти країні, ще й бажання розповідати про безпрецедентні у світі українські проєкти. Оскільки вода це масовий продукт, то можемо давати велике органічне охоплення з понад мільйоном контактів. Ми впевнені, що бізнес зараз відіграє значну роль не лише в економічному житті, але й житті суспільства у цілому. Тому своєю місією бачимо як створення якісних продуктів, так і донесення суспільно-значущої інформації за їхньою допомогою”, — розповідає Альбіна Плаксива, директор з маркетингу компанії “Еконія”.