Як обрати підрядника з SEO, щоб отримати реальні результати, а не мильну бульбашку
03 Жов 2022, 16:29

Як обрати підрядника з SEO, щоб отримати реальні результати, а не мильну бульбашку

Привіт!

Мене звуть Ігор Воловий, я співзасновник і CEO агентства інтернет-маркетингу Elit-Web. І сьогодні я хочу поговорити з вами про SEO. А якщо точніше — про SEO-спеціалістів.

SEO — один із головних напрямків роботи нашого агентства. Я особисто дуже часто спілкуюсь з людьми, зокрема нашими клієнтами, які мають вкрай поверхневе розуміння того, як вибрати підрядника з SEO. А помилки у виборі, як показує практика, можуть обійтися бізнесу доволі дорого. Тому нумо розбиратися!

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь

10 ознак відповідального та професійного SEO-підрядника

Наголошую, що далі я буду говорити саме про ті принципи роботи, якими користуємося ми в агентстві та на які радимо звертати увагу всім нашим клієнтам. Звичайно, вибрана вами SEO-студія необовʼязково повинна відповідати всім зазначеним критеріям, але що більша відповідність, то краще!

Ознака № 1. 

У комерційній пропозиції мають бути чітко прописані дії з просування сайту, їхня мета, прогнозовані результати та вартість. Окрім того, повинна бути прописана фінансова вигода, яку ви отримаєте. 

Обовʼязково звертайте увагу, чи не пропонують вам звичайний універсальний шаблон КП, що в принципі не співвідноситься з вашим бізнесом і вашим сайтом. Великий плюс, якщо в КП є декілька варіантів співробітництва (тарифних планів), результати аналізу ніші та конкурентів, кейси робіт на схожу тематику.

Ознака № 2. 

Знову ж таки, коли потенційний підрядник надсилає вам типовий бриф із не менш типовими питаннями, значить, він навіть не намагався попередньо ознайомитися з вашим сайтом і бізнесом. Якісний бриф формується виключно індивідуально залежно від ваших потреб та задач. У ньому мають бути питання з приводу особливостей цільової аудиторії, бажаних цілей просування, попередніх методів SEO, УТП тощо.

На дизайнерське оформлення раджу не звертати особливої уваги. Це питання другорядне, а красиво оформлений бриф аж ніяк не зробить подальшу роботу ефективнішою.

Ознака № 3. 

Кожен бізнес і кожен сайт по-своєму унікальні. А відтак і підхід до просування в інтернеті повинен бути індивідуальним. Відповідно, SEO-підрядник повинен максимально детально вивчити ваш бізнес, сайт і конкурентів, щоб пропонувати бодай якісь рішення.

Звісно, можна використовувати типові методи просування й навіть отримати певні позитивні результати без глибокого аналізу. Але про реальне зростання бізнесу тут точно не йдеться. 

Ознака № 4. 

Завжди оцінюйте, наскільки глибоко SEO-підрядник занурюється у вашу нішу. Це можна побачити і з брифу, і з комерційної пропозиції, і безпосередньо зі спілкування. Коли ви бачите, що підрядник дійсно докладає значних зусиль, щоб розібратися в усіх тонкощах бізнесу, вивчити конкурентів і проаналізувати сайт у його теперішньому стані, це гарна ознака. Із таким підрядником можна працювати.

Ознака № 5.

План робіт з просування вам повинні надавати виключно після всестороннього аналізу та базуючись на конкретних потребах бізнесу на цей час. І аж ніяк не навпаки!

Підрядник повинен не просто надати вам план подальших дій, а й зрозуміло пояснити, для чого ці роботи проводяться та яку мету переслідують. Я раджу не соромитися ставити додаткові питання, якщо ви чогось не розумієте або якщо у вас є певні сумніви щодо раціональності тих чи інших дій. Памʼятайте: йдеться про ваші гроші. І ви маєте бути впевнені, що ці кошти підуть у правильному напрямку та принесуть результати.

Ознака № 6. 

Усі розуміють, що SEO — далеко не найпередбачуваніший процес. Однак це не виключає того факту, що клієнт повинен отримувати певні гарантії. Причому не на словах, а офіційно — у договорі.

Але тут важливо розуміти, що гарантії вам повинні надавати лише після того, як SEO-підрядник детально ознайомиться з вашим проєктом і сайтом. Ні хвилиною раніше! Коли ж вам одразу починають щось гарантувати й обіцяти, навіть не розуміючи, у якій ніші ви працюєте та з ким конкуруєте, це просто пусті розмови, що не мають нічого спільного з реальністю. А подібні обіцянки SEO-підрядник при нагоді легко підлаштує під досягнуті результати. Навіть якщо обіцяв вам зовсім інше.

Ознака № 7. 

Ця ознака частково перетинається з попередньою, але я виніс її окремим пунктом. Очевидно, що SEO-просування — процес доволі повільний. Але це не означає, що можна нехтувати термінами в принципі. Адже важливо не просто вийти в топ пошукової видачі, а й зробити це в якомога коротший термін. 

Взагалі відсутність чітких термінів у договорі — це чудове підґрунтя для маніпуляцій і банального викачування грошей із клієнта, аж поки він не відмовиться від послуг SEO-студії. Саме тому, коли вам обіцяють певні результати, я раджу перш за все поцікавитися, про які терміни йдеться та чи будуть вони зафіксовані в договорі. 

Ознака № 8.

Підрядник зобовʼязаний надсилати вам детальну звітність з роботи та її результатів мінімум раз на місяць. Якщо ж він цього не робить і подає звіти тільки за запитом, це привід поставити йому певні питання. Звітність повинна бути вчасною, розгорнутою та зрозумілою — з поясненнями там, де це необхідно. 

Приводом для настороги також можуть стати незрозумілі звіти з купою графіків і статистики без пояснень. Якщо ви не розумієте, що бачите перед собою, а підрядник навіть не намагається дати пояснення, варто задуматися, чи слід продовжувати співпрацю.

Ознака № 9. 

Я знаю багато випадків, коли клієнт SEO-студії бачить, що робота ведеться неякісно, але навіть не знає, до кого звернутися з питаннями. Ми за кожним клієнтом закріплюємо відповідального менеджера. Через нього ведеться вся комунікація, клієнт знає, до кого може звернутися з питаннями або за податковою консультацією. 

До речі, я постійно раджу клієнтам активно взаємодіяти з менеджером, адже ефективне просування сайту — це завжди спільна робота. Тому і вам теж необхідно підходити до неї відповідально.

Ознака №10. 

Гарна ознака відповідального SEO-агентства — саме партнерський підхід, згідно з яким студія дійсно зацікавлена в досягненні високих результатів і перспективах подальшої довготривалої співпраці. Якщо ж ви бачите, що спеціалісти просто хочуть якнайшвидше зробити все по пунктах у договорі та відхреститися від вас, то сподіватися на тривалу й перспективну співпрацю в такому випадку не варто.

Наприклад, ми в агентстві маємо кейс, за яким відновили просування клієнтського сайту в перші місяці війни фактично безплатно (з подальшою постоплатою), аби тільки він не втратив позиції, за які ми так довго боролися.

Бонус: вчасно розпізнаємо поганого SEO-підрядника та відмовляємося від співпраці

Є декілька ознак, що повинні стати для вас знаком «Стоп» у виборі SEO-підрядника. І вони певною мірою навіть важливіші за позитивні ознаки з попереднього пункту. Про що ж йдеться?

  1. Гарантія швидких результатів

Якщо вам обіцяють вивести сайт в топ усього за 1-2 місяці, це відвертий блеф. По-перше, у бодай трохи конкурентних нішах це практично неможливо. А по-друге, нові сайти в принципі просуваються повільніше. Наприклад, Google вважає молодими сайти, яким менше ніж 9-12 місяців. Їхнє просування апріорі менш результативне.

  1. Пропозиція просуватися через масовані закупівлі посилань на біржах

Погоджуюсь, це працювало років 5-10 тому, але зараз пошукові системи намагаються боротися з посилальним спамом усіма способами. Такий метод дійсно може дати певні позитивні результати на початку, але потім від нього буде більше шкоди, ніж користі. Тому від масових закупівель посилань через біржі я раджу відмовитися.

  1. Накручування поведінкових факторів

Це може виглядати як нонсенс, але є SEO-спеціалісти та студії, які відкрито пропонують накручувати поведінкові фактори, щоб підняти сайт в очах пошукових систем. Але ефект часто протилежний — сайт потрапляє в бан Google, вибратися з-під якого буде доволі проблематично. А може, і неможливо…

Замість висновків!

Обираючи SEO-підрядника, варто підходити до питання з усією відповідальністю. Адже мова йде не просто про ваші кошти, спрямовані на просування, а про можливості розвитку всього бізнесу в принципі. Я сподіваюся, що ці поради допоможуть вам не помилитися і обрати дійсно чудових SEO-спеціалістів.

І наостанок хотів би наголосити на ще одному важливому моменті: не варто оцінювати результативність того чи іншого SEO-інструменту, орієнтуючись лише на один вдалий чи невдалий приклад. Адже важливо не тільки те, що ви використовуєте, але і як ви це робите. А це ще один вагомий аргумент на користь співпраці виключно з професіоналами.

Успіхів вам. І перемог на всіх фронтах!

Розкажіть друзям про новину