Минулого року Microsoft оголосила, що відмовиться від паролів, дозволивши користувачам вибирати альтернативні методи аутентифікації, а не запам’ятовувати заплутані паролі, які можуть бути небезпечними.
Тепер Apple і Google приєднуються до цієї ініціативи, і три компанії оголошують про плани роботи над стандартною функцією входу в систему з консорціумом World Wide Web та FIDO Alliance, організацією, яка з’явилася у 2013 році з метою зменшення залежності від звичайних паролів.
У новій заяві компанії відзначають, що відстеження всіх паролів стало занадто складним завданням, особливо тому, що різні сайти висувають різні вимоги, такі як використання спеціальних символів або великих літер.
Звідси потреба у новій можливості, яка дозволить усім сайтам та додаткам в Інтернеті пропонувати «узгоджений, безпечний та простий вхід без пароля для споживачів на різних пристроях та платформах».
«Цей етап є свідченням спільної роботи, що проводиться в галузі для підвищення рівня захисту та відмови від застарілої автентифікації на основі пароля, – зазначає Марк Рішер, старший директор з управління продуктами Google.
Команда повідомляє, що нова функція буде використовувати ті ж дії, які користувачі вже здійснюють кілька разів на день, такі як відбиток пальця або ідентифікація особи, або PIN-код для конкретного пристрою, який, на їхню думку, буде набагато безпечнішим, ніж звичайні паролі або одноразові коди, надіслані у повідомленнях.
Алекс Саймонс, корпоративний віце-президент з управління програмами ідентифікації в Microsoft, погоджується, говорячи: «Повний перехід до миру без паролів розпочнеться з того, що споживачі зроблять це природною частиною свого життя. Будь-яке життєздатне рішення має бути безпечнішим, простішим і швидшим, ніж використовувані сьогодні паролі та застарілі методи багатофакторної аутентифікації».