На тлі війни стрімко зросла популярність головних «заспокійливих» країни — Віталія Кіма та Олексія Арестовича. Аналітики платформи з моніторингу соцмереж YouScan проаналізували феномен особистих брендів цих публічних осіб, дослідивши їх вплив на уми пересічних громадян і громадянок.
Після початку повномасштабних бойових дій у нашій країні Віталій Кім та Олексій Арестович перетворилися з ледь помітних медіапостатей на знакових осіб. Їх висловлювання, стиль та харизма стали предметом жвавого обговорення у соцмережах. Їх цитують, їм дають прізвиська, навколо них створюються численні меми, їх зображення з’являються на футболках і чашках.
Ми вирішили дослідити цей феномен за допомогою платформи з моніторингу соцмереж. Зазвичай цей інструмент використовується компаніями для аналізу думок клієнтів та вдосконалення своїх маркетингових стратегій. Але ми як українська компанія прагнемо тримати руку на пульсі того, що відбувається зараз у нашій країні. У даному випадку ми вивчили ставлення пересічних людей до персональних брендів осіб, які мають великий вплив на наше суспільство.
Злет
З моменту вторгнення росії в Україну кількість обговорення обох персон у соцмережах зросла в рази. Особливо у Віталія Кіма, що, очевидно, пов’язано з тим, що до війни він був менш публічним та впізнаваним, ніж Олексій Арестович.
Якщо з 31 січня по 23 лютого Кіма згадували 3,5 тис. разів, то з 24 лютого по 19 березня — вже 276 тис. Кількість згадувань Арестовича за аналогічні періоди становить відповідно 22 та 762 тисячі. Отже, на початку війни популярність Віталія зросла у 79 разів, Олексія — у 35 раз. Проте надалі популярність Арестовича росла більш помітно. Загалом же з початком повномасштабної війни кількість згадувань становить близько 4,5 млн про Арестовича та близько 570 тис. про Кіма.
Що на вершині?
Пік згадувань Олексія Арестовича припадає на 19 березня. Користувачі соціальних медіа були схвильовані його висловлюванням про те, що однією з причин наступу на Україну є пункт у Конституції України про членство в НАТО. Заява обговорювалась у 70 тис. публікацій, причому 19% з них були негативні.
Що ж до Віталія Кіма, його найбільше згадували з приводу його дня народження 13 березня. 61 тисяча публікацій користувачів містила переважно вітання та побажання, 80% з них були позитивні.
Джерела згадувань
Про Арестовича пишуть у YouTube та Facebook майже однаковою мірою. Про Кіма більше згадувань зафіксоване у Facebook, у той час як згадувань в YouTube вдвічі менше. Це пов’язано насамперед з тим, що у Кіма немає тут свого каналу.
Хто більше подобається жінкам?
У медіа обох чоловіків часто називають головними «крашами» (об’єктами захоплення) українських жінок. Але при цьому аудиторія Олексія Арестовича майже порівну поділена між чоловіками та жінками, у той час як про Віталія Кіма значно більше пишуть жінки (54% авторів).
Згадуючи Арестовича та Кіма, авторки дописів частіше за все додавали емоджі «Прапор України» та «Серце». Цікаво, що у згадуваннях Арестовича також часто з’являються смайлики «Сміх», що показує дещо іронічне ставлення жінок до Олексія.
Кого більше хвалять?
Для обох політичних діячів NSR (Net Sentiment Rate) є позитивним, тобто схвальних згадувань більше, ніж невдоволених. Проте в Арестовича він нижче (+31%), у той час як для Кіма +66%.
У згадуваннях про Арестовича й у жінок, і у чоловіків тональність дописів розподіляється приблизно однаково. А от щодо Кіма, то серед жінок переважає позитивна тональність згадувань (55%), а серед чоловіків — нейтральна (54%).
Арестович: заспокійливий пророк
Починаючи з 7 березня, Олексій Арестович почав асоціюватися у користувачів соціальних медіа зі спокоєм. З того моменту було опубліковано 43 тис. згадувань про «заспокійливі відеозвернення». Користувачі ділились, що переглядають відео з Арестовичем перед сном. З’явилися навіть нові прислів’я, наприклад: «Спокійний, як Арестович».
12 березня мережею почали ширитись публікації про те, що Арестович спрогнозував повномасштабний наступ на Україну ще у 2019 році. Тему обговорювали у 32 тис. дописів. Користувачі називали Арестовича «Спадкоємцем Ванги» та «Нострадамусом». Серед інших жартів — запис на розклад карт Таро до Арестовича.
15-18 березня здійнялася нова хвиля критики пророцтв Арестовича. Політик пообіцяв, що активна фаза війни закінчиться через 2-3 тижні. Пізніше він кілька разів робив аналогічні заяви. Це спричинило 76 тис. глузливих згадувань у березні-липні.
Серед найбільш обговорюваних — відеобесіди Арестовича та Фейгіна (YouTube канал «Фейгін LIVE»), які набрали 550 тис. згадувань та 39,4 млн залучення. Відео про сотий день війни отримало найвищу кількість лайків (506 тис.). За кількістю переглядів найпопулярнішим є бесіда від 19 травня про 85 день війни (2,5 млн переглядів), на якій Олексій був вдягнутий у вишиванку.
Користувачі також активно обговорюють відео Арестовича на власному YouTube-каналі (585 тис. згадувань), дякуючи йому за гарну аналітику та заспокійливий ефект.
У червні з’явилося більше негативних відгуків. З 10 червня — через його висловлення про українську культуру (10 тис. публікацій). З 20-го — через нападки на активістів та ЛГБТ спільноту, що спричинило поширення флешмобу #ЗвільнітьАрестовича (2.5 тис. публікацій).
Кім: позитивний краш
Хоча Віталій Кім значно менш популярний, ніж Олексій Арестович, проте він і не настільки контроверсійний. Він викликає у користувачів соцмереж переважно гарні емоції та асоціюється з гарним настроєм, позитивом та оптимізмом. На цю тему ми знайшли 12,5 тис. згадувань. Користувачі схвалювали звернення політика та раділи, що в Україні є такі керівники.
Візитна картка Віталія — знаменита фраза «Доброго вечора, ми з України!», якою він починає кожне своє відеозвернення. Хоча привітання стало відомим завдяки треку PROBASS ∆ HARDI, які своєю чергою запозичили її у соліста «ДахаБраха», саме Віталій популяризував його. У згадуваннях про Кіма вислів цитували у соцмережах 55 тис. разів.
Протягом перших тижнів березня Віталій Кім почав згадуватись як «новий головний краш України» (5,5 тис. публікацій).
У цей же період виник флешмоб #НеЗабороняйтеКімуПосміхатися, адже «керівництво Віталія Кіма насварило його за те, що він часто посміхається» (2,2 тис. публікацій). Люди зазначали, що їм подобається посмішка Кіма, бо вона підтримує моральний дух.
Також користувачі називали звернення Кіма заспокійливими (2,8 тис. згадувань) та порівнювали його з Арестовичем.
13 травня почали поширюватися життєствердні публікації про сніданок Віталія Кіма (2 тис. згадувань). Очільник Миколаївської ОДА не раз наголошував, що важливо гарно харчуватися для підтримання бойових сил. Автори дописів раділи, що Кім поділився своїми рутинними справами та бажали йому смачного.
З 27 червня певного резонансу набули фотографії Віталія Кіма та його дружини (2 тис. публікацій). Користувачі писали приємні побажання родині.
На футболках, чашках, подушках…
Ще одне переконливе свідчення популярності особистих брендів Кіма та Арестовича — їх численні зображення та цитати на одязі та інших предметах широкого вжитку.
Портрет Арестовича прикрашає одну з моделей у колекції патріотичних футболок від відомого українського виробника жіночого одягу Gepur, а також футболки інших брендів.
Олексій також доволі часто зображується на іншій продукції: чашках, чохлах для телефонів, шкарпетках, кульках, наліпках і, що примітно, на подушках. Портрет часто супроводжується «заспокійливими» написами.
Зображення Віталія Кіма також часто з’являється на одязі та аксесуарах. Найбільш популярною темою є фотографія, на якій він сидить у кабінеті, закинувши ноги на стіл. Особливу увагу користувачі звернули на кольорові шкарпетки. Цей тренд одразу помітили як прості користувачі, так і українські бренди.
Знамениту фразу політика теж можна часто побачити на різноманітних предметах – від футболок і світшотів до чашок, шкарпеток і подушок.
Як бачимо, особисті бренди Олексія Арестовича та Віталія Кіма досить впізнавані та популярні. Дослідивши їх згадування у соцмережах, ми отримали певну карту сприйняття пересічними українцями цих персон. Вочевидь їх популярність не в останню чергу пов’язана з гострим попитом у нашому суспільстві на позитивний, оптимістичний та заспокійливий контент. Все буде добре. Ми з України)
Пропонуємо вам обрати вашого краша нижче: