Збір на байрактари vs. перший тиждень після 24.02: медіааналітика українських благодійних фондів
08 Сер 2022, 13:42

Збір на байрактари vs. перший тиждень після 24.02: медіааналітика українських благодійних фондів

Команда LOOQME проаналізувала згадки дев’яти найбільших благодійних фондів України за період з 1 січня по 27 червня 2022 року. До дослідження увійшли Фонд «Повернись живим», Фонд Ріната Ахметова, Фонд Сергія Притули, Фонд Віктора Пінчука, Фонд Петра Порошенка, Правозахисна організація «Восток SOS», Фонд «Таблеточки», «ТВОЯ ОПОРА» та Help Ukraine.center.

Динаміка активностей

Загалом ми знайшли 38 499 публікацій зі згадками обраних фондів. Лідером за кількістю публікацій став Фонд «Повернись Живим», який за весь період зайняв 46,89% медіаполя. Проте за охопленням на першому місці опинився фонд Ріната Ахметова — майже 50% потенційної аудиторії ЗМІ.

Динаміка згадувань фондів показує, що в середньому протягом досліджуваного періоду кількість публікацій зросла на 180% у день.

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь

Водночас охоплення, навпаки, зменшилося на 46%. Його спад в основному стався через те, що зменшилася кількість згадувань на телебаченні Фонду Ріната Ахметова й Фонду Віктора Пінчука.

Найбільша кількість згадувань фондів зафіксована з 23 лютого по 2 березня, а найбільше охоплення — 23 червня, після початку збору Фондом Сергія Притули коштів на байрактари. Варто також зазначити, що Фонд Сергія Притули показав найбільший ріст кількості згадувань після повномасшатбного вторгнення (+874% публікацій).

Розглядаючи динаміку згадувань в розрізі фондів, бачимо, що пік публікацій з 23 лютого по 2 березня був спричинений великою кількістю згадувань Фонду «Повернись живим», коли було оголошено про те, що тисячу за вакцинацію тепер можна витратити і на підтримку ЗСУ. Тоді за добу до початку повномасштабної війни Фонд «Повернись живим» зібрав більше 20,5 млн грн, коли найбільші банки та приватні компанії публічно робили великі внески до фонду.

  • Пік власної активності Фонду «Повернись Живим» та Правозахисної організації «Восток SOS» припадає на лютий-березень 2022 року, а далі йде на спад.
  • Фонд Сергія Притули сильно активізувався в травні-червні 2022.
  • У січні 44% медіаполя займав Фонд Ріната Ахметова. Потім лідером став Фонд «Повернись Живим». Фонд Віктора Пінчука та Фонд Петра Порошенка ще в січні також перевищували показники Фонду «Повернись Живим» за кількістю згадок, але потім їхня частка в медіапросторі значно зменшилася.
  • Help Ukraine.center, який був створений після повномасштабного вторгнення, показав найбільшу активність в березні-травні, а потім майже зник з медіаполя.

Тональність згадувань фондів можна описати як нейтрально-позитивну. Негативних згадувань майже не знайдено.

Зміна фокусу тематик

LDA-модель текстів до повномасштабного вторгнення показує, що раніше окремими тематиками медіапростору були благодійність у політичній сфері, а також допомога лікарням та онкохворим.

Після 24 лютого

  • Кластер допомоги армії збільшився на 20%.
  • Допомога дітям та біженцям становить 24,3% текстів.
  • Допомога лікарням та онкохворим тепер не виділяється в окрему тематику.

Хмара слів

Загальну хмару слів складають терміни, пов’язані з роботою благодійних фондів: «Україна», «фонд», «допомога». Слово «війна» до 24 лютого зустрічалося в текстах 31 раз на день, а після — 363 рази (+1072%). Крім того прізвище «Ахметов» до повномасштабного вторгнення зустрічалось частіше багатьох слів, які стали топовими після 24 лютого.

Інформаційне середовище

Унікальні слова з хмари слів показують, як змінилося інфополе після початку повномасштабної війни. Раніше в топі були слова «дитина», «онкохворий», «безпека», «кореспондент», «загроза», «ОРДЛО». З лютого в топі опинилися слова «рахунок», «бронежилет», «байрактар», «Притула», «Kalush Orchestra», «воєнний», «переселенець», «єпідтримка» та інші.  

Середовище (слова, що використовуються в текстах найближче до визначеного слова чи словосполучення) п’яти найбільших фондів включає в себе слова, пов’язані з назвами фондів та їхніми власниками.

  • Унікальними словами з середовища для Фонду «Повернись живим» є: «Притула», «ЗСУ», «Київ», «НБУ», «артпроект», «виставка», «Сільпо»;
  • для Фонду Ріната Ахметова: «порятунок», «футбольний», «бізнес», «фк», «Метінвест», «підтримувати»;
  • для Фонду Петра Порошенка: «справа», «вимагати», «застерегти», «поїздка», «ракета», «авдіївка»;
  • для Фонду Віктора Пінчука: «докласти», «виїхати», «особняк», «долар», «Ізраїль»;
  • для Фонду Сергія Притули: «kalush», «байрактар», «продати», «картина», «знаменитість».

Кавер: Unsplash

Розкажіть друзям про новину