Всеукраїнська рекламна коаліція (ВРК) провела опитування серед членів Коаліції про стан справ, щоб зрозуміти, що відбувається з рекламними агенціями та рекламним ринком на шостому місяці війни в Україні.
Дослідження проведено шляхом адресного онлайн-опитування представників компаній членів ВРК. В опитуванні взяло участь 112 компаній різної спеціалізації. Період проведення: липень 2022 року.
Тож «Пульс рекламної індустрії» є унікальним зрізом рекламного ринку країни в умовах війни на цей момент.
За результатами дослідження, переважна більшість компаній членів ВРК (94%) продовжують працювати. Це стосується всіх типів компаній, що взяли участь в опитуванні: комунікаційні агенції, медіа агенції та медіа компанії.
Але обсяг робіт значно зменшився у 81% компаній всіх типів. Найбільша частка компаній, що майже зупинили роботу, припала на сегмент медіа (13% медіа агенцій та 14% медіа компанії). При цьому загалом у 14% комунікаційних агенцій обсяг залишився на тому самому рівні або навіть зріс.
Більшість опитуваних (71%) мають низьку або середню завантаженість порівняно з аналогічним періодом минулого року. Дуже високу завантаженість відмічають лише 9% опитаних компаній. Здебільше це комунікаційні агенції (11%) та медіа компанії (14%)
Загальна кількість працівників всіх опитаних компаній зменшилася на 24%. У 30% компаній кількість працівників скоротилась в діапазоні 10-30% команди. Стрімке скорочення (від 70% і більше) торкнулось лише 7% опитаних.
У 51% компаній до третини їх команди знаходиться зараз за межами країни. У 30% опитуваних всі або 90% працівників знаходяться в Україні.
Значні зміни у співпраці з клієнтами відбулись у комунікаційних агенціях (у 72% компаній): вони частково або повністю призупинили співпрацю з клієнтами, що були в них до 24 лютого 2022. У цей же час більше половини медійних агенції (53%) продовжують взаємодіяти зі своїми «довоєнними» клієнтами.
У великої кількості опитуваних (74%) під час війни з’явились нові клієнти. Значною мірою це стосується комунікаційних агенцій (87%). Можливо, це пов’язано з іноземними клієнтами. Адже на сьогодні більшість опитаних (71%) мають міжнародних партнерів. Найбільша кількість клієнтів на зовнішніх ринках саме у комунікаційних агенцій (у 75% опитуваних), але й більше половини медіа агенцій та медіа компаній мають міжнародних партнерів.
У ці нелегкі часи розуміємо, як важливо об’єднуватися гравцям рекламного ринку задля спільної мети. Таку думку поділяє 86% опитаних компаній, які зазначили, що вбачають сьогодні цінність бути членом Коаліції та планують далі підтримувати рекламний ринок України.
ВРК дякує всім, хто створює актуальні ініціативи та долучається до наших проєктів. Сподіваємось на подальшу співпрацю та разом ідемо до нашої перемоги!
Більш детально вивчити дослідження «Пульс рекламної індустрії» можна за посиланням.
Кавер: Unsplash