18 Апр 2019, 12:49

Створюючи красиві івенти, які потрібні людям: як догодити всім і не втратити себе

Співзасновник івент Агентства 42 Денис Блощинський про те, як вирішити проблему клієнта за допомогою івенту

Івент вже давно вийшов за рамки інсталяцій з банерів, купи гірлянд та балакучих ведучих. Зараз – це потужний PR –інструмент. Івентори – це професіонали, які допомагають правильно побудувати бізнес, сформувати позицію, мотивувати персонал і створити імідж компанії для професійного середовища. Івент-агенція створює події, які в певний період можуть змінити відношення до проблеми чи задачі клієнта. Іншими словами, задача івента – вирішити проблему клієнта.

Як втримати команду, яку модель комунікації з клієнтом обрати, як зробити так, щоб до вас прийшли ще? Співзасновник івент Агентства 42 Денис Блощинський розповів про це на EventConf 2019 в Одесі. 

 

Marketing Media Review
Печатное издание MMR — лучший офлайн-канал украинского маркетолога. Обновленный сайт MMR.ua — быстрорастущий проект с исключительной аудиторией профессионалов

7 викликів креативу:

Зараз мало бути креативним, потрібно вміти правильно цей креатив застосовувати і знати де шукати натхнення.  

ПРИКЛАДНИЙ КРЕАТИВ

Івентори працюють з чистим, або з прикладним креативом. Чистий креатив зустрічається не так часто серед загальної кількості івентів, здебільшого це – режисура конкретного номера, певна естетика, робота зі світлом. Креатив івенторів на 95% саме прикладний – стосується конкретної концепції, локації, задачі. Більше всього відповідає на питання «як в найефективніший спосіб вирішити конкретну задачу на локації» – розмістити банер, прокомунікувати цінність компанії, м’яко подати офіційну частину, «запакувати» повідомлення для журналістів тощо.

РОБОЧИЙ FRAMEWORK

Якщо точніше, то шляхи пошуку креативних рішень. Це можуть бути низка креативних штормінгів, scrum, design thinking. Але обов’язково має бути технологія. Для того, щоб з кожним разом робити краще потрібно задокументувати свої думки, накопичувати свої знання. Зрозумійте в яких стандартах це буде запаковано. Технологічність вашої роботи дозволить вам зекономити час та витрачати ресурси на важливі для вас справи.

ДОСЛІДЖЕННЯ ТА АНАЛІЗ

Таку інформацію можна взяти виключно від клієнтів. Бриф, дебриф, відвідати в компанію, поспілкуватися з співробітниками, дізнатися чим вони живуть. Дізнатися їх болі. Якщо компанія зацікавлена в організації зовнішнього заходу, то інформацію можна взяти на сайтах, соціальних мережах, прес-релізах. Глибинні інтерв’ю, розробка персональних анкет, соціологічні дослідження – саме це є секретом успіху 42. 

СВІТОГЛЯДНИЙ БАЗИС СУБ’ЄКТІВ ПРОЦЕСУ

Суб’єкти процесу – люди, які створюють цю ідею.  Якщо ви не ходите на події, не читаєте книжки та актуальні новини, не розширюєте свій світогляд – навряд зможете подати класну та креативну ідею. Ідеї не падають на вас з неба. Навіть, якщо це іноді вам здається. Вони заховані в нових емоціях, нових країнах, філософських концептах, наукових моментах, культурі. Це потрібно і клієнту, і агенції, і підрядникам. І взагалі всім, хто прикладає своє мислення до якоїсь проблеми. Тому варто відправляти своїх співробітників на конференції, на івенти, обов’язково все це обговорювати в середині компанії та черпати для себе найголовніше. 

 ЗАЛУЧЕННЯ СТОРОННІХ КОНТЕКСТІВ

Ми бачимо проблему з одного боку. Залучення інших контекстів, різних людей, пошук інакшого мислення – рецепт якісного креативу. Не бійтеся питати думку як менеджерів, так і логістів, запрошувати на ваші штормінги дизайнерів-модельєрів та кухарів.

ЕСТЕТИКА ПОДАЧІ ІНФОРМАЦІЇ

Найгеніальніша ідея може загинути, якщо ви не вмієте естетично презентувати свою роботу. Замовник зі смаком відразу відчуває, коли йому пропонують несмак. І це може вартувати вам клієнта та десятка програних тендерів. Тому потрібно бути смачними і вдосконалювати свої дизайнерські здібності, вміти якісно візуалізувати свою ідею. Естетика агенції починається з дизайну презентації і закінчується тим, як ми ведемо себе на локації.

СЯЙВО ЧИСТОГО РОЗУМУ: МИСТЕЦТВО ПОЄДНАННЯ

Креатив як мистецтво – це поєднання всіх вищезазначених складових в одну систему. Якщо ми говоримо про креатив в розрізі івентів, то саме робота з усіма складовими, які перелічено вище, баланс цих компонентів, вміння працювати з різними контекстами, створювати внутрішню технологію роботи та робота по розширенню світогляду учасників процесу –  все це і є мистецтво креативу в Агенції. Саме це і дозволяє бути на рівні, створювати нові красиві й важливі концепти.

 

7 нюансів замовника:

ЗАНУРЕННЯ В БІЗНЕС

Замовник зацікавлений працювати з агенцією, яка розуміється на його бізнесі. Ідеально, якщо команда працювала зі схожими направленнями, якщо ж ні – повинна повністю зануритися в тему і дізнатися максимум, який потрібен для реалізації проекту. Занурення зекономить багато часу, бо допоможе говорити з клієнтом його мовою.

ПРОПОЗИЦІЯ ДОДАНОЇ ЦІННОСТІ

Має відрізняти вас від інших агенцій. Наприклад, корпоратив давно вийшов за рамки звичайного гуляння всім офісом. Замовник повинен чітко розуміти для чого і з якою метою він витрачає свої гроші. В кожен проект івент агенція закладає конфігурацію, яка є рішенням болю клієнта. Просто організація події не є вирішенням проблеми.

СПРОМОЖНІСТЬ КОМАНДИ АГЕНЦІЇ

Потрібно інвестувати в людей. Вміти утримувати команду навіть тоді, коли в проектах «застій».  Розвиток кожного члена вашої команди – успіх бізнесу загалом. Важливий фактор – комунікація. Всі повинні знати, хто чим займається у даний період, щоб швидко реагувати, коли з’являються спільні задачі. 

ПРАВИЛА ГРИ

Попередні узгодження та домовленості часто визначають загальний хід проекту. Важливо попередньо визначити всі деталі – від загального бачення проекту клієнтом, до нюансів документації та оплати. Правила за якими граємо мають бути прийняті всіма. До їхнього прийняття можемо дискутувати скільки завгодно. Після – лише грати за правилами.

ВИПРАВДАНІ ОЧІКУВАННЯ

Не виправдані очікування – втрачений клієнт. Говоріть з клієнтом, прописуйте всі деталі. «Пройдіть» із замовником від вхідної групи до заключної промови. Те чого немає на папері, немає на івенті. Але в будь-якій ситуації потрібно залишатися професіоналом. 

ПРАВИЛЬНА РОЛЬОВА МОДЕЛЬ

Потрібно зрозуміти кого в вас бачить клієнт і працювати за цією моделлю – виконавець, або партнер. Але це потрібно обумовити із самого початку співпраці. Якщо Клієнт не бачить в вас партнера, а бачить лише руки, які можуть виконувати те, що йому потрібно – зважайте на це. Переконайтеся, що саме така ваша роль і потрібна Клієнту і якщо вам вона не підходить – краще відмовляйтеся від роботи. 

ЗВОРОТНІЙ ЗВ’ЯЗОК 

Саме зворотній зв’язок допоможе вам працювати з клієнтом більше одного разу. Важливо знати, чи виправдали ви очікування аудиторії, врахувати всі переваги і недоліки. Після івенту необхідно влаштувати три зустрічі (поєднувати не варто) – із командою, клієнтом та  партнерами і отримати відгуки від кожного сектору. 

 

7 потреб гостя:

ЗРОЗУМІЛІСТЬ ПОВІДОМЛЕНЬ 

Агенція як креативна інстанція у всі деталі івенту «запаковує» певні повідомлення. Меседжі повинні бути максимально зрозумілими та доступними для аудиторії. 

ПРОСТОТА НАВІГАЦІЇ

З самого входу гостю потрібно розуміти, куди він повинен рухатися і розраховувати моменти навігації відповідно локації. Продумайте систему вказівників, поставте себе на місце тих людей, які прагнуть знайти туалети в натовпі, де таблички розміщено на рівні грудей.

ВІДПОВІДНІСТЬ ПОТРЕБАМ

Бачення керівника компанії, який замовляє івент може не збігатися з думкою 300 гостей, які відвідують захід. Тут агенції важливо допомогти клієнту розібратися у цілях івенту і допомогти замовнику їх втілити.

БЕЗПЕКА

Жоден івент не вартий життя людини. Тому завжди варто дотримуватися правил пожежної безпеки, якщо навіть аварійний вихід не вписується в картинку заходу. Не варто нехтувати каретами медичної допомоги, якщо цього вимагає кількість гостей на локації. І навіть не дуже естетична ніжка від екрану повинна стояти там, де належить, якщо без неї конструкція може не витримати. Безпека гостей понад усе.

БЕЛЬКАНТО ІВЕНТА

Стиль бельканто вимагає від співака досконалої техніки володіння голосом, бездоганної кантилени, тривалого дихання, виняткової мелодійної зв’язності, легкості та вишуканості голосоутворення, емоційної насиченості співу.  Це стосується й івенту. Всі складники заходу повинні звучати в унісон і створювати загальну картину витриманої концепції – паузи мають бути лише там, де їм місце за планом, складові івенту стикуватися непомітно для гостей і під керуванням команди.

BONUS +

Людям подобаються плюшки. Особливо приємні на івенті бонуси, які не вказують у програмі. Саме це є емоційним підживленням для вашої аудиторії, яке пробуджує дитину в гостях. 

 

7 важливих процесів:

СТВОРЕННЯ ПРОДУКТУ

Івент – це продукт, який складається з десятка процесів. Після вашого івенту повинно хотітися «помацати» його, розібрати на деталі. Бо це було круто. Спробуйте подивитися на те, що ви робите, як на цілісну пропозицію – яке в неї призначення, властивості, характеристики? Чи відповідає це тим задачам, які ви побачили/почули від Клієнта на старті проекту?

CLIENT SERVISE

В івент-бізнесі важлива культура організації. Від батарейки у мікрофоні до зворотного зв’язку з клієнтом. Комунікація із вашим Замовником завжди має бути сервісом для нього. Ви маєте піклуватися про його комфорт не тільки для його гостей, але й під час підготовки проекту та після завершення заходу. Спробуйте подивитися на Клієнта тими очима, якими ви дивитеся на своїх партнерів по локації – звуковиків, світловиків, декораторів та кейтерінг. Велика кількість питань має відпасти сама собою.

ВНУТРІШНІ КОМУНІКАЦІЇ 

Не секрет, що команда повинна працювати як єдиний механізм. Важливо все  – формат ваших нарад, зустрічей, ділових листувань. Максимальна комунікації ВСІХ членів команди = успіх агенції. І ще б не завадило всю цю роботи прописати як внутрішні принципи комунікацій в команді і закріпити їх окремим документом

АНАЛІТИКА ТА ДОСЛІДЖЕННЯ

Агенція має бути в курсі всіх подій і отримувати цю інформацію з допомогою дослідження ринку та аналітики проектів. Тому в агенціях просто необхідно мати своїх маркетологів та аналітиків, які будуть виконувати ці функції.

ФІНАНСИ

Фінансами  в агенції має займатися фінансовий менеджер. Не власник, не керівник і не менеджер проекту. Це спрощує роботу на проекті і зменшує навантаження на інших менеджерів. Кожному своя роль. 

ЛЮДСЬКИЙ КАПІТАЛ

Потрібно бачити в своїх співробітниках, перш за все, людей з якими ви готові реалізовуватися. Не підлеглих, яким ви платите заробітну плату за роботу, а команду. Людей, яких ви готові мотивувати, розвивати, підтримувати бонусами. Бо з вашими людьми розвивається ваша агенція та ваш бізнес.

РОБОТА З РИЗИКАМИ 

Завжди потрібно мати форс-мажор ліст. Що трапиться, якщо – дощ, сніг, вітер, не приїхав спікер, зламався звук чи щось ще. Чи готові ви до такого? Повинні бути готові. 

 

Расскажите друзьям про новость

Новое видео