23 Апр 2018, 14:20

Winning writing: поради від редактора The New York Times

Сім порад, як правильно вибудовувати письмову комунікацію

Автор материала

Екс-керівник департаменту державних закупівель Міністерства економічного розвитку і торгівлі, один із творців системи електронних торгів ProZorro Олександр Стародубцев зараз проходить навчання у Вищій школі бізнесу Стенфордського університету. На своїй сторінці в Facebook Олександр поділився інсайтами з курсу письма, викладачем якого був діючий редактор The New York Times Глен Крамон. Викладаємо пост Олександра для наших читачів. 

Marketing Media Review
Печатное издание MMR — лучший офлайн-канал украинского маркетолога. Обновленный сайт MMR.ua — быстрорастущий проект с исключительной аудиторией профессионалов

В мене закінчився прикольний курс в бізнес-школі Стенфорду. Називається «Winning writing»

Два тижні по три рази по три години. Дуже інтенсивно і вимогливо. На кожний раз потрібно було писати якійсь формат: піч для репортера, лист до боса, авто-презентацію, зворотній зв’язок та інші формати, яким тут вчать в бізнес-школі.

Про викладача. 

Глен Крамон – діючий редактор Нью-Йорк Таймс. 

Ті, кого він редагував, 10 разів отримували Пулітцерівську Премію і 25 разів були номіновані. В цей понеділок він пропустив клас, бо літав назад в Нью-Йорк, де журналісти NYT знову отримали 3 премії. Напередодні на занятті він жартував, що якщо вони не отримають хоча б дві: «Він буде торгувати епл на місцевому ринку, і це, нажаль, не про комп’ютери». 

По ходу презентацій в класі купа афоризмів, жартів і цікавих інсайтів. Основне з моїх записів:

1. Пишіть просто, начебто ви пишете мамі або другу.

2. Переходьте до діла відразу, а не в кінці

3. «Правило спідниці» для заголовків: «він має бути достатньо довгим, щоб покривати основне, і достатньо коротким, щоб привертати увагу» 

4. Робота з журналістами (дякую Ярина Ключковська, яка вчила нас цьому ще в 2016 році)

a. Ніколи не кажіть no comment

b. Вибудовуйте стосунки з журналістами

c. Ніколи не поводьтесь не ввічливо та не захищайтесь. Навіть коли дуже хочеться:)

5. Якщо пишете до когось великого, починайте з того, чого він НЕ знає.

6. Про фідбек. 

a. Кажіть, що вам подобається, та кажіть, що б ви хотіли в майбутньому. Не кажіть, що вам НЕ подобається. (Відразу згадав Оксану Семенюк і нашу практику «сендвіча».)

b. Обов’язково давайте фідбек після письмової самооцінки. Забудете похвалити за щось важливо – потім собі не пробачите.

c. Пишіть так, щоб це було не соромно, якщо воно попаде в інтернет.

d. Письмовий фідбек не відміняє особистого спілкування

e. Від Томаса Фрідмана: «Люди критикують, тому що бажають успіху, або тому що НЕ бажають успіху. І ті, кого критикують, це миттєво відчувають» 

7. Перевірте грамотність і… перевірте ще раз перед відправкою:)

Всього в нас було 7 письмових завдань. Перевіряв він все сам. Сам давав коментарі. Я прикріпив малюнки, як виглядали мої завдання. І так для 50 людей в класі – помножити на 7 завдань. Шалена працездатність. Ну і кожного разу він мене заспокоював стосовно граматики. Казав, що його українська набагато гірша. 

До речі, виявляється його родина переїхала з під Івано-Франківська наприкінці 19 століття.

Ну і я тепер пишаюсь, що 7 моїх текстів правив діючий редактор Нью-Йорк Таймс. По малюнках видно, що до Пулітцерівки далеко:) 

UPD. 

Забув. Глен дуже просив! І декілька разів це повторював!!! Не починати свої листи: Hope this email finds you well, Hope you are doing well і т.п. Бути хоч трохи креативнішим:) 

Автор
23 Апр 2018, 14:20
Расскажите друзьям про новость

Новое видео