30 Мар 2007, 07:07

В Україні зростає рівень довіри до банківської системи з боку підприємств

В Україні зростає рівень довіри до банківської системи з боку підприємств

Результати четвертої хвилі регулярного дослідження ринку банківських послуг для юридичних осіб в Україні, проведеної компанією GfK Ukraine у грудні 2006 року — січні 2007 року.

У 2006 році зменшилися частка підприємств України, для яких найважливішим критерієм вибору банку була
довіра до банку. Водночас, спостерігалося значне зростання важливість таких факторів як низька плата за послуги та високий рівень компетентності персоналу.

Збільшилися частка підприємств, які використовують зарплатні проекти та системи електронного банкінгу.
Критерії вибору банку У 2006 році зменшилися частка підприємств, які вважали, що довіра до банку є найбільш важливим критерієм при виборі банку: цей критерій відзначили 41,6% опитаних у порівнянні з 49,3% в 2005 році. Хоча довіра до банку залишалася найважливішим критерієм вибору банку, з 2003 року важливість цього фактору постійно падає, що свідчить про те, що рівень довіри до банківської системи зростає.

 На друге-третє місце за важливістю в 2006 році вийшли такі характеристики як низька плата за послуги банку та високий рівень компетентності персоналу. Крім того, значно зросла важливість обох критеріїв: частка підприємств, для яких важливим критерієм вибору банку є низька плата за банківські послуги,  тановила 33,3% у порівнянні з 10,4% минулого року; 33% опитаних зазначили важливість професійного рівня банківського персоналу (28,1% в 2005 році). Водночас, критерії вибору банків для підприємств помітно різняться в залежності від розміру підприємства. Для великих підприємств важливішим, ніж для інших груп, є швидке проведення платежів за межі України, низькі ставки за кредитами, а також приналежність банку до міжнародної банківської групи та високі стандарти обслуговування. Для середніх підприємств важливішим, ніж для інших груп, є швидке прийняття рішення щодо видачі кредиту, а також близьке розташування відділення банку та широкий вибір послуг в ньому. Малі підприємства, як і середні, більшу увагу приділяють близькості розташування банку та широкому вибору послуг в ньому. Користування банківськими послугами За останній рік дещо змінилася перша п'ятірка банківських послуг, якими підприємства користуються найчастіше: на п'яте місце за частотою використання вийшли зарплатні проекти (59,2% опитаних у порівнянні з 50,4% минулого року), витіснивши рахунок в іноземній валюті (57,8% у порівнянні з 54,6%). Перші чотири послуги не змінилися: рахунок у гривнях (98,6% опитаних), платежі в межах України (94,8%), касове обслуговування (78,7%) та система «клієнт- банк» (75,7%). За 2006 рік помітно збільшилася частка користувачів систем електронного банкінгу: 25,2% підприємств користувалися послугою Інтернет-банкінгу у порівнянні з 18,7% минулого року; користувачами системи «клієнт-банк» були 75,7% опитаних та 10,8% — мобільного банкінгу у порівнянні з 68,8% та 7,9% в 2005 році відповідно. Також більшим попитом користувалися послуги інвестицій в цінні папери, депозитарних послуг та лізингу.

Водночас, минулого року меншим попитом користувалися депозити. Якщо протягом 2005 року строковими депозитами скористалися 26,8% підприємств, то 2006 року таких було 20,2%. Методика дослідження ринку банківських послуг для юридичних осіб Ми робимо висновки, спираючись на дані опитування підприємств, що проходило у грудні 2006 року — січні 2007 року. Вибірка опитування складає 1000 підприємств. Респондент на підприємстві — людина, що відповідає за щоденну співпрацю з банком. Для побудови всіх показників, крім розділу порівняння підприємств за розміром, масив було перезважено таким чином, щоб частка кожної групи підприємств у масиві дорівнювала її частці у валовому випуску України. Таким чином, результати дослідження відображають точку зору «доходів підприємств», а не «одиниць підприємств», адже вага великих підприємств є більшою, ніж їхня кількість. GfK Ukraine проводить регулярне дослідження ринку банківських послуг за єдиною методикою з 2003 року.

GfK Ukraine — українська дослідницька компанія, яка пропонує повний перелік послуг з опитувань та досліджень ринків в Україні, Молдові та Бєларусі. GfK Ukraine входить до міжнародної дослідницької мережі GfK Group — четвертої за розмірами дослідницької групи в світі. GfK Group об'єднує більше 130 компаній у 70 країнах світу.

Расскажите друзьям про новость

Новое видео