Український виставковий бізнес консолідується
За його словами, через економічний спад поточного року український виставковий бізнес скоротився вдвічі, проте це торкнулося в першу чергу виставок так званих другого-третього ешелонів. Менше від кризи постраждали найбільші за масштабами традиційні національні та міжнародні виставки – їх обсяги знизилися в середньому на 20-30%, а в окремих випадках на 50%. При цьому відзначається порівняно незначне скорочення кількості відвідувачів. Водночас виставки другого ешелону в першому півріччі поточного року скоротилися в 5-8 разів до 10-15% аналогічного показника 2008 року, а виставки третього ешелону в 2009 році не проводять взагалі.
«Відбувається значна консолідація виставкового бізнесу в принципі. Сьогодні в Україні існує близько 110 організаторів виставок, тоді як у співставній за потенціалом і кількістю населення Польщі – лише 25-27. Тому така консолідація українського ринку сьогодні необхідна, вона відбувається, це позитивний процес, проте головне, щоб від цього не постраждала якість», — додав В.Пекар.
За його словами, значний спад обсягу виставкового бізнесу пояснюється високими темпами його зростання у минулому. «Темпи зростання виставкового бізнесу в Україні завжди випереджали зростання економіки держави загалом. Коли в 2002-2007 рр. економіка зростала загалом на 6-10% на рік, виставкова індустрія зростала щорічно на 20%, і це були найвищі темпи в Європі. Сьогодні, коли темпи падіння економіки держави досягли 30%, виставковий бізнес упав на 50%, за результатами нашого моніторингу. При цьому в світі цей показник досягає 10-25%», — пояснив він.
Президент компанії «Євроіндекс» зазначив, що причини спаду виставкового бізнесу в Україні – зниження виробництва й споживання, платіжна криза, скорочення бюджетів на маркетинг, скорочення витрат на відрядження, підприємницька депресія.