03 Июн 2009, 07:34

Український виставковий бізнес консолідується

Український виставковий бізнес переживає період консолідації ринку, який продовжиться щонайменше до кінця поточного року

Український виставковий бізнес консолідується

Український виставковий бізнес переживає період консолідації ринку, який продовжиться щонайменше до кінця поточного року. Про це на прес-конференції в УНІАН заявив президент компанії «Євроіндекс» Валерій Пекар.

За його словами, через економічний спад поточного року український виставковий бізнес скоротився вдвічі, проте це торкнулося в першу чергу виставок так званих другого-третього ешелонів. Менше від кризи постраждали найбільші за масштабами традиційні національні та міжнародні виставки – їх обсяги знизилися в середньому на 20-30%, а в окремих випадках на 50%. При цьому відзначається порівняно незначне скорочення кількості відвідувачів. Водночас виставки другого ешелону в першому півріччі поточного року скоротилися в 5-8 разів до 10-15% аналогічного показника 2008 року, а виставки третього ешелону в 2009 році не проводять взагалі.

«Відбувається значна консолідація виставкового бізнесу в принципі. Сьогодні в Україні існує близько 110 організаторів виставок, тоді як у співставній за потенціалом і кількістю населення Польщі – лише 25-27. Тому така консолідація українського ринку сьогодні необхідна, вона відбувається, це позитивний процес, проте головне, щоб від цього не постраждала якість», — додав В.Пекар.

За його словами, значний спад обсягу виставкового бізнесу пояснюється високими темпами його зростання у минулому. «Темпи зростання виставкового бізнесу в Україні завжди випереджали зростання економіки держави загалом. Коли в 2002-2007 рр. економіка зростала загалом на 6-10% на рік, виставкова індустрія зростала щорічно на 20%, і це були найвищі темпи в Європі. Сьогодні, коли темпи падіння економіки держави досягли 30%, виставковий бізнес упав на 50%, за результатами нашого моніторингу. При цьому в світі цей показник досягає 10-25%», — пояснив він.

Президент компанії «Євроіндекс» зазначив, що причини спаду виставкового бізнесу в Україні – зниження виробництва й споживання, платіжна криза, скорочення бюджетів на маркетинг, скорочення витрат на відрядження, підприємницька депресія.

Расскажите друзьям про новость

Новое видео