08 Июн 2007, 12:30

Українці віддають перевагу дорожчій побутовій техніці

Українці віддають перевагу дорожчій побутовій техніці

В першому кварталі 2007 року у 45 містах України з населенням понад 100 тис. мешканців було продано майже 709 тис. одиниць великої побутової техніки на загальну суму 208,6 млн. доларів. У порівнянні з першим кварталом 2006 року ринок великої побутової техніки зріс на 17% у фізичному виразі та майже на 25% – у вартісному. Найбільші частки продажів припали на пральні машини та холодильники (34% у вартісному вимірі у кожній категорії). Про це свідчать результати моніторингу продажу товарів тривалого вжитку, який здійснює компанія GfK Ukraine на основі роздрібної панелі електротоварів у 45 містах України з населенням понад 100 тис. мешканців.

Пральні машини

Протягом січня–березня 2007 року в містах України з населенням понад 100 тис. мешканців було продано 195 тис пральних машин, що на 8% перевищує показник аналогічного періоду 2006 року. У вартісному виразі цей сегмент зріс на 12,5% майже до 72 млн. доларів. Частка пральних машин з фронтальним завантаженням у загальному обсязі продажів становила 75% у фізичному вимірі.

Найбільшим попитом користувалися пральні машини у ціновому діапазоні від 300 до 500 доларів. Їхня частка у загальному обсязі продажу цієї техніки становила 71% у фізичному вимірі. Порівняно до першого кварталу 2006 року обсяг продажів пральних машин вартістю 300-500 доларів зріс на 13%.

Найдешевші пральні машини (до 300 доларів) користувалися меншим попитом: у першому кварталі 2007 року їх було продано менше на 11% у фізичному вимірі порівняно до першого кварталу 2006 року. Одночасно на 25% збільшилися продажі дорогих пральних машин вартістю більше 500 доларів.

Холодильники

Протягом січня-березня 2007 року ринок холодильників зріс на 26% до 152 тис. одиниць. У вартісному вимірі попит на холодильники збільшився на 33% до 71 млн. доларів.

Головним чином це зростання відбулося завдяки сегменту найдорожчих холодильників вартістю від 500 доларів. Порівняно до першого кварталу 2006 року цей сегмент зріс на 50% до 52,5 тис. одиниць. Частка найдорожчих холодильників у загальному обсязі продажу становила 35% у фізичному вимірі та 49
% у вартісному.

Одночасно збільшився обсяг продажу морозильних камер. У першому кварталі їх було продано більше на 63% у фізичному вимірі, ніж за аналогічний період 2006 року.

Кухонні плити

Сегмент кухонних плит також зріс за перший квартал 2007 року. Всього за цей період було продано 89 тис. одиниць на 28 млн. доларів, що на 30% переважає показник першого кварталу 2006 року у фізичному вимірі та на 40% у вартісному.

Попит збільшився як на газові плити (на 16% у фізичному вимірі), так і на електричні (на 54%). Однак найсуттєвіше зріс сегмент комбінованих плит: протягом першого кварталу цього року їх було продано в 4 рази більше, ніж за аналогічний період минулого року.

Частка газових плит дорівнювала 62% від загального обсягу продажу плит у фізичному вимірі, що менше на 8%, ніж у січні-березні 2006 року. Частка електроплит, навпаки, зросла до 34% (порівняно до 29% минулого року).

Щодо цінового розподілу, то більшим попитом користувалися більш дорогі кухонні плити вартістю від 250 доларів. Їх було продано майже 61 тис. одиниць, що на 45% переважає показник першого кварталу минулого року.

Сегмент варильних поверхонь зріс на 84% до 22 тис. одиниць. Це найбільший показник зростання на ринку великої побутової техніки, зафіксований у першому кварталі 2007 року.

Мікрохвильові печі

У першому кварталі 2007 року було продано 185 тис. мікрохвильових печей, що лише на 5% перевищує результат першого кварталу 2006 року. У вартісному вимірі цей сегмент зріс майже на 9 % до 21 млн. доларів.

Найбільша частка продажів (50% у фізичному вимірі) припала на мікрохвильові печі вартістю 75-125 доларів. Що більше, обсяг продажу цього сегменту зріс на 12% у фізичному вимірі у порівнянні з січнем-березнем 2006 року.

Однак найбільші темпи зростання продажу мікрохвильових печей було зафіксовано у найдорожчому ціновому сегменті (від 175 доларів): 19% у фізичному вимірі. Одночасно скоротилися продажі недорогих мікрохвильових печей вартістю до 75 доларів (на 11% у фізичному вимірі).

*Згідно класифікації GfK, до великої побутової техніки належать холодильники та морозильні камери, пральні та сушильні машини, посудомийні машини, кухонні плити, варильні поверхні, витяжки, мікрохвильові печі.

Расскажите друзьям про новость

Новое видео