05 Июн 2007, 09:53

Учасники Українського клубу заявили що українського телепростору не існує

Учасники Українського клубу заявили що українського телепростору не існує

В Українському клубі відбулася дискусія представників громадських організацій та експертів на тему: «Місце українства в телепросторі України».  

Учасники обговорення зазначили, що українського телепростору як такого не існує. Всі телеканали існують у такій системі координат, що суспільство, а почасти й влада, не мають на них жодного впливу. «Політику телебачення вибудовує тільки невелика група власників, із яких тільки декілька живуть в Україні. На екранах зявляються одні й ті ж обличчя. І серед цих двох десятків осіб – жодного морального авторитету нації, таких як Ліна Костенко чи Валерій Шевчук», – зауважив голова правління Всеукраїнської творчої спілки «Літературний форум» Роман Кухарук.

Журналіст Анатолій Верягін проаналізував, яким чином сьогодні представлене українство в нашому телепросторі. Він назвав низку телеканалів та програм, які розповідають про українське культурне життя чи історію. Серед них канали УРТ (туристичні програми), «Сіті» (програма «Book CITI»), ТЕТ (шоу-бізнес) та інші. Але таких програм обмаль, крім того, вони йдуть не у прайм-тайм, а переважно вночі.

Директор Центру політичної реклами Олексій Усачов вважає наш телепростір антиукраїнським. За соціальними дослідженнями Центру, пересічний українець теленовинам не вірить, він себе там не бачить, а дивиться телебачення, щоб заповнити свій вільний час. Також громадяни України не задоволені великою кількістю фільмів і сюжетів про насильство. «Не опановуючи телепростір України, ми й надалі програватимемо інформаційні війни, зокрема Росії», – зазначив Олексій.

Утім, учасники засідання Українського клубу не вважають ситуацію безнадійною. Вони пропонують, по-перше, розгорнути дискусію в суспільстві на цю тему, а по-друге – вимагати виконання законів у царині захисту національних інтересів. Крім того, вони вважають, що незабаром до процесу відстоювання українських цінностей долучаться еліта та середній клас, які в цьому кровно зацікавлені.

На думку деяких учасників дискусії, програми про українську культуру чи історію не просто повинні існувати – їх треба робити цікавими. Директор Агентства стратегічних досліджень Дмитро Панько зауважив гарну якість українських перекладів телесеріалу «Альф» (на ІСTV) та мультсеріалу «Сімпсони» (на М1). «Після перегляду декількох серій українською, російською вже й не схочеш дивитися», – сказав Дмитро.

Расскажите друзьям про новость

Новое видео