05 Апр 2007, 07:49

Лебідь, щука та рак зовнішньої реклами. Що далі?

Лебідь, щука та рак зовнішньої реклами. Що далі?

У приміщенні Представництва Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва України в м. Києві під головуванням Апостолова відбулась нарада за участю представників структурних підрозділів Київської міської державної адміністрації та громадських об’єднань, на якій обговорювались проекти порядку розміщення зовнішньої реклами та реклами на транспорті, повторно направлені міською адміністрацією до Держкомпідприємництва після опрацювання зауважень і пропозицій.

На жаль, з перших хвилин засідання виявилось, що не всі учасники наради, організованої з поспіхом, були до неї достатньо підготовлені, оскільки зміст запрошення — нарада по обговоренню питання врегулювання розміщення рекламних засобів в м. Києві, не відображав реальної мети засідання, матеріали для обговорення не були надані учасникам для ознайомлення.

Більше того, було озвучено, що отриманий 02.04.2007 р. від Головного управління з питань реклами доопрацьований проект в той же день, 2 квітня 2007 р., Держкомпідприємництвом, без обговорення з робочою групою, повернуто, як такий, що не відповідає нормам законодавства.

Разом з тим, в процесі діалогу виявилось, що загалом більша частина зауважень (більше 80 %) до проекту порядку розміщення зовнішньої реклами  розробниками проекту врахована. Так, із 50 стор., на яких у табличному вигляді із коментарями та пропозиціями були викладені зауваження Представництва, залишилось – 4. Більшість з них були прийняті одразу.

Проте лишились деякі позиції, як-от склад Комісії з питань реклами, термін продовження пріоритету в залежності від розробки проектно-технічної документації, подвоєний тариф за неосвітлені рекламні засоби тощо. По них громадські організації Спілка підприємств зовнішньої реклами та Асоціація зовнішньої реклами України знайшли підтримку у Держкомпідприємництва та вирішили направити до Київського міського Голови перелік остаточних зауважень до поданих на погодження проектів. 

Залишилось відкритим питання тарифів на зовнішню рекламу. Головним управлінням одночасно з доопрацьованим проектом було надано економічне обгрунтування підвищення діючих тарифів (затверджені ще у 2005 році), яке базується на врахуванні індексів інфляції за 2006-2007 роки. Індекс інфляції згідно статистичних даних в 2006 році склав – 9,2 %, очікуваний індекс інфляції на 2007 рік — 7,5 %. Таким чином запропоноване підвищення тарифів в середньому склало 15-20 %. Зокрема пропонується, що плата за право тимчасового користування місцем, яке перебуває в комунальній власності, для розміщення рекламного засобу формату 1,2х1,8 становитиме (в разі прийняття) 35,00 грн./кв.м (за оприлюдненим проектом – 35,00 грн.,  діючий тариф – 30,00 грн.), по рекламному засобу типу „біллборд“ — 33,00 грн./кв.м (за оприлюдненим проектом – 40,00 грн., діючий тариф – 28,00 грн.).

Проте представники рекламного бізнесу категорично проти підвищення, посилаючись при цьому на відсутність вагомих аргументів та обгрунтоваих розрахунків. Оскільки сторони не знайшли бажаного компромісного рішення, розгляд питання по тарифах було відкладено.

Спілка вимушена констатувати, що прийняття нормативного документу відкладається знову на невизначений термін, що гальмує поновлення видачі дозвільної документації на право розміщення зовнішньої реклами.

Стосовно реклами на транспорті, незважаючи на певні розбіжності в поглядах на цей документ, всі сторони дійшли згоди, що реклама на транспорті – досить специфічна галузь (це і відкриті території, і споруди, і громадський транспорт) і нормативний документ, який регулює її розміщення, потребує ще ретельного опрацювання. Як представники влади, так і представники бізнесу погодились на додаткове доопрацювання проекту.

Расскажите друзьям про новость

Новое видео