08 Ноя 2019, 10:00

90% функцій і 10% емоцій, або Предметний дизайн по-українські

Бізнес-кейс дизайн-бюро Hochu rayu, м. Львів

Предметний дизайн в Україні набирає обертів. І вже існують компанії, які можуть поділитися своїми історіями успіху та баченням розвитку сфери в цілому. Дизайн-бюро Hochu rayu — якраз одна з таких компаній. Кейс є складовою дослідження PPV Knowledge Networks, реалізованого в рамках проекту «Моніторинг розвитку дизайну в Україні» програми «УКМ: Український культурний монітор» за підтримки Українського культурного фонду.

Marketing Media Review
Печатное издание MMR — лучший офлайн-канал украинского маркетолога. Обновленный сайт MMR.ua — быстрорастущий проект с исключительной аудиторией профессионалов

Від ідеї до бізнесу

Створюючи у 2011 році дизайн-бюро, брати Юрій і Віталій Кириліви та Данута Кріль не ставили собі обмежень у напрямах проєктів, які хочуть втілювати. Ключовою мотивацією було створювати щось цікаве та важливе.

«Було бажання створити щось дійсно потужне на локальному рівні України, але щоб воно було актуальним і в глобальному контексті».

Першими проєктами були як простори, так і предмети. Дизайнери намагалися напрацювати портфоліо і відшукати саме ті напрями роботи, які будуть їм до душі. Згодом, вийшовши на новий етап розвитку і зосередившись на роботі з бізнесом, дизайн-бюро почало самостійно інвестувати у предметний дизайн.

«В основі нашого дизайну лежить розуміння проблеми та потреби і через предметний дизайн ми знаходимо для них рішення».

Предметний дизайн в Україні, на думку бюро, перебуває на старті та має перспективи для успішного розвитку в найближчі роки. Однак, важливо побудувати взаємодію у трьох векторах: дизайнери, виробники та споживачі. Сьогодні вона відсутня, і це провокує нерозуміння та гальмує розвиток.

Ринок та клієнти

У своїх проєктах Hochu rayu не мають чіткої орієнтації на внутрішній чи закордонний ринок. Головною проблемою українського замовника вони бачать платоспроможність, адже він орієнтується переважно лише на функціональність продукту. Дизайнери наголошують, що внутрішній ринок наразі несформований, тому немає стабільності, постійного оновлення колекцій та комплексних тенденцій.

«Якщо звернути увагу на предмети, які можуть купувати українці, вони мають 90% функцій і 10% емоцій».

Юрій, Віталій та Данута стверджують, що ніхто не знає свого споживача достатньо, і все відбувається в безперервному процесі тестування та зворотного зв’язку. Команда працює в сегменті B2B та використовує різноманітні підходи до роботи з клієнтами. Це як доопрацювання наявних концепцій, сервіс-дизайн з дослідженням та розробкою нового продукту, так і самостійне створення продукту з подальшим пошуком замовників для нього.

Бізнес-модель

Комплексність рішень та філософія продукту є ключовими цінностями, що пропонує Hochu rayu. Таке позиціонування допомагає залучати саме тих клієнтів, які розуміють значення та додану вартість дизайну для їхнього бізнесу.

Середня тривалість одного проєкту команди становить 1-2 роки, а ціни формуються на основі вартості людино-години. Такий принцип ціноутворення наразі найбільш зручний, хоча єдиного шаблону не розроблено, і бюро пробує експериментувати з різними замовниками.

«Проблема ціноутворення на дизайн в Україні як існувала, так і існує. Ти не маєш, з чим порівнювати, тому що немає якогось зрізу вітчизняних чи міжнародних практик».

Виміром успішності та запорукою зростання засновники вважають фінансові результати агенції та наголошують на їх стабільному зростанні. Розвитком бізнесу та пошуком нових можливостей наразі вони займаються самі.

Важливе місце в бізнес-моделі Hochu rayu посідає партнерство з іншими брендами та рітейлом, а співпрацю з ними вибудовують як комунікаційну мережу, в якій збігаються концепції та дії.

«У предметному дизайні тільки так це працює — через сарафанне радіо».

Бачення перспектив

«Ми більше про інновації в дизайні».

Перспективи розвитку предметного дизайну команда Hochu rayu бачить через формування, насамперед, професійного середовища, яке займатиметься спільною розбудовою саме українського дизайну і презентацією його на міжнародному рівні.

«У дизайні одна проблема — це відсутність професійної комунікації між дизайнером, виробником та замовником. Нерозуміння та небажання бізнесу інвестувати свій час і гроші в розробку прототипів, щоб в результаті отримати якісний, конкурентноспроможний продукт».

Також дизайнери переконані, що вдосконалення законодавства з питань авторського права допоможе вирішити проблеми отримання дизайнерами роялті й налагодити їхню успішну співпрацю з виробниками. А включення дизайну в національну стратегію економічного розвитку та активна державна підтримка стануть запорукою зростання не лише цієї сфери, а й економіки загалом.

«Питання в тому, що нам потрібно швидко рухатися. Дизайн — це один з інструментів, який дійсно ефективно може прокачати нашу економіку».


Авторка: Лілія Кривецька

Фото: PPV Knowledge Networks за підтримки УКФ 



Расскажите друзьям про новость

Новое видео