22 Апр 2008, 10:43

80% населення України користуються послугами банків

GfK Ukraine дослідив вітчизняний ринок послуг за 2007 рік.

80% населення України користуються послугами банків

Протягом 2007 року в Україні зростала кількість фізичних осіб — клієнтів банківських послуг: якщо в першому кварталі 76% населення користувалися послугами банківських установ, то в четвертому кварталі цей показник зріс до 80%.

 

За кількістю клієнтів лідирують «Ощадбанк» та «Приватбанк». Одночасно кількість свої клієнтів збільшили «Дельта банк», «Правекс-банк» та «Укргазбанк». Про це свідчать результати четвертої хвилі регулярного дослідження ринку банківських послуг для фізичних осіб, проведеної компанією GfK Ukraine у четвертому кварталі 2007 року.

 

Лідируючі позиції за показником рівня знання банків у четвертому кварталі 2007 року утримували «Приватбанк», «Райффайзен Банк Аваль» та «Ощадбанк», котрі найчастіше називалися респондентами без підказки (67%, 63%, 56% відповідно), а також з підказкою (86%, 86%, 89% відповідно). Інші банки значно відстають від лідерів: рівень знання без підказки жодного іншого банку не перевищує 30%. Одночасно знання банків з підказкою зросло практично по усіх банках, це свідчить про те, що респонденти стали більш інформовані стосовно банків, що в свою чергу пов'язано з активною рекламою в усіх ЗМІ.

 

За кількістю клієнтів лідером залишається «Ощадбанк», послугами якого у четвертому кварталі 2007 року скористалися 35% респондентів. Другу сходинку замає «Приватбанк»: 29% респондентів повідомили, що мали ділові стосунки з цим банком (на 2 п.п. більше ніж на початку 2007 року).

 

Щобільше, «Приватбанк» має найбільший відсоток клієнтів (23%), які вважають його своїм основним банком. Протягом року динаміка збільшення кількості клієнтів спостерігалася у «Дельта банк», «Правекс-банк» та «Укргазбанк», які у четвертому кварталі 2007 року значимо збільшили свої частки ринку.

 

Щодо показника потенціалу банку (це ті респонденти, які вважають його привабливим, але не є його клієнтами), то найбільший потенціал мають «Райффайзен Банк Аваль» (11% у четвертому кварталі 2007 року) та «Приватбанк» (9%). «Ощадбанк» має досить низький показник потенціалу (3%). Помітно збільшили свій потенціал у четвертому кварталі 2007 року «Дельта банк», банк «Надра», «ОТП банк» та «УкрСиббанк», тобто ті банки які активно рекламувалися протягом 2007 року.

 

Українці звикають до пластикових карток

 

Найчастіше українці (53%) зверталися до банків для здійснення оплати комунальних платежів. Проте в четвертому кварталі порівняно до першого кварталу 2007 року рівень користування цією послугою знизився на 3 п.п.

 

Другою за популярністю банківською послугою — пластиковою карткою — скористалися 42% респондентів. В порівнянні з початком 2007 року рівень користування пластиковою карткою виріс на 9 п.п., що є найбільшим показником зростання з-поміж всіх банківських послуг. Серед способів використання пластикових карток пріоритетним залишається зняття готівки, хоча протягом 2007 року зросло використання пластикових карток для оплати товарів і послуг в магазині (з 11% користувачів пластикових карток у першому кварталі до 16% у четвертому). Також пластикові картки є найперспективнішими послугами з точки зору планів респондентів почати користування послугою: як з послугою овердрафт, так і без неї.

 

Окрім пластикових карток протягом 2007 року була помітна динаміка зростання рівня користування грошовими переказами, кредитом на споживчі товари та нецільовим кредитом, кредитом по картці. Одночасно в четвертому кварталі зменшилася частка тих, хто планує оформлення кредиту на споживчі товари (до 8% респондентів порівняно з 11,5% у першому кварталі 2007 року), а також зменшилася частка тих, хто має наміри почати зберігати кошти на депозитних рахунках в банку (1,8% проти 2,5%).

 

Довідка

 

Цілями Дослідження ринків фінансових та телекомунікаційних послуг є регулярне та оперативне отримання інформації щодо стану ринків банківських, страхових та телекомунікаційних послуг для фізичних осіб.

 

Дослідження ринку банківських послуг проводиться за єдиною ліцензованою методикою FMDS (Financial Market Data Service) Personal. Ця методика застосовується всіма компаніями групи GfK в Центральній та Східній Європі.

 

GfK Ukraine робить висновки, спираючись на дані опитування населення за чотири квартали 2007 року, що проходило в одинадцять етапів: щомісячно, починаючи з лютого 2007 року.

Расскажите друзьям про новость

Новое видео