Світовий рекламний ринок відроджується на фоні повільного підйому економіки США
ZenithOptimedia покращив свій глобальний прогноз щодо витрат на рекламу цього року до зростання на 3.5%, хоча ще в квітні ми передбачали його на рівні лише 2.2%. Це вже третє уточнення в кращий для галузі бік, цього разу спричинене потужнішим, ніж очікувалося, зростанням рекламних ринків розвинених країн. Загалом ми передбачаємо зростання у Північній Америці, Західній Європі та Японії на 1.3%, в той час як ринки, що розвиваються, підуть вгору на 8.6%.
Центральна та Східні Європа постраждали найбільше в світі: ми зафіксували падіння рекламних видатків на 24.6% у 2009 році. Тепер цей регіон розділився на дві групи країн. Першу очікує швидке зростання в межах 11-26%. Це Білорусь, Боснія та Герцеговина, Росія, Сербія, Словенія, Туреччина та Україна. Друга група (Болгарія, Греція, Естонія, Латвія та Угорщина), навпаки, і надалі переживатиме падіння рекламних бюджетів від 3 до 16%. Зокрема, в Греції ми передбачаємо скорочення видатків на рекламу на 13.9% цього року, ще на 7% наступного та на 0.3% у 2012 році. Що ж стосується всього регіону Центральної та Східної Європи, то ми прогнозуємо зростання на 7% у 2010 році, 9.8% у 2011 і 10.9% у 2012.
Рекламні бюджети по регіонах
Основні медіа (газети, журнали, ТБ, радіо, кінотеатри, зовнішня реклама, інтернет) в поточних цінах в мільйонах доларів США — прогноз та порівняння з попереднім роком. Суми приведено в перерахунку за середнім курсом 2009 року.
|
2008 |
2009 |
2010 |
2011 |
2012 |
Північна Америка |
179,149 |
156,486 |
158,546 |
162,930 |
167,861 |
|
(-3.8%) |
(-12.7%) |
(1.3%) |
(2.8%) |
(3.0%) |
Західна Європа |
112,579 |
99,919 |
102,090 |
104,737 |
108,259 |
|
(-1.3%) |
(-11.2%) |
(2.2%) |
(2.6%) |
(3.4%) |
Азія / Тихий океан |
106,783 |
100,378 |
106,151 |
113,039 |
121,539 |
|
(1.8%) |
(-6.0%) |
(5.8%) |
(6.5%) |
(7.5%) |
Центральна та Східна Європа |
33,570 |
25,301 |
27,082 |
29,723 |
32,955 |
|
(12.8%) |
(-24.6%) |
(7.0%) |
(9.8%) |
(10.9%) |
Латинська Америка |
29,931 |
28,942 |
30,954 |
33,108 |
35,925 |
|
(14.4%) |
(-3.3%) |
(7.0%) |
(7.0%) |
(8.5%) |
Африка / Близький Схід / Інші країни |
20,112 |
21,262 |
22,722 |
24,264 |
26,060 |
|
(22.7%) |
(5.7%) |
(6.9%) |
(6.8%) |
(7.4%) |
Світ
|
482,125 (1.0%) |
432,288 (-10.3%) |
447,546 (3.5%) |
467,801 (4.5%) |
492,600 (5.3%) |
Джерело: ZenithOptimedia
Розподіл бюджетів між медіа
Телебачення досить добре пережило рецесію завдяки тому, що споживачі більше часу проводили перед екранами, оскільки не мали коштів на інші розваги. Сильні позиції ТБ зберігатимуться й надалі, але тепер вже за рахунок нових технологій — можливості запису на жорсткі диски, впровадженню каналів HD-якості та ін. Також слід зазначити, що телебачення впевнено домінує на ринках країн, що розвиваються — відтак, швидке зростання рекламних ринків цих країн після кризи призведе до підвищення долі ТБ у загальносвітовому рейтингу медіа. Ми прогнозуємо, що телебачення збере 40.8% від усіх рекламних витрат у 2012 році (доля у 2009 році складала 39.2% , у 2008 — 38%).
Інтернет і надалі стабільно зростатиме, а у 2012 році майже наздожене газети, отримавши частку 17% від усіх рекламних бюджетів. Газети ж, навпаки, продовжуватимуть втрачати свою долю: якщо у 1987 році вона складала 40.6%, то минулого року обчислювалась 23%, а у 2012 році буде на рівні 19.2%.
Бюджети медіа в мільйонах доларів США у поточних цінах та відсоток кожного медіа в загальному бюджеті. Суми приведено в перерахунку за середнім курсом 2009 року.
|
2008
|
2009 |
2010 |
2011 |
2012 |
Газети
|
118,896 (25.0%) |
97,990 (23.0%) |
95,066 (21.6%) |
93,632 (20.3%) |
92,788 (19.2%) |
Журнали
|
55,067 (11.6%) |
44,148 (10.4%) |
43,234 (9.8%) |
42,739 (9.3%) |
42,790 (8.8%) |
ТБ
|
180,550 (38.0%) |
166,931 (39.2%) |
177,679 (40.3%) |
187,368 (40.7%) |
197,603 (40.8%) |
Радіо
|
36,511 (7.7%) |
32,453 (7.6%) |
32,005 (7.3%) |
32,651 (7.1%) |
33,989 (7.0%) |
Кінотеатри
|
2,213 (0.5%) |
2,082 (0.5%) |
2,215 (0.5%) |
2,344 (0.5%) |
2,485 (0.5%) |
ООН
|
31,877 (6.7%) |
28,292 (6.6%) |
29,415 (6.7%) |
(6.7%) |
32,141 (6.6%) |
Інтернет
|
49,767 (10.5%) |
54,244 (12.7%) |
61,312 (13.9%) |
71,114 (15.4%) |
82,709 (17.1%) |
Загалом* |
474,882 |
426,139 |
440,925 |
460,592 |
484,505 |
Джерело: ZenithOptimedia
* Загальна сума відрізняється від такої ж у попередній таблиці, оскільки в кількох країнах не обраховується розподіл бюджетів між медіа.