19 Июл 2010, 07:41

Світовий рекламний ринок відроджується на фоні повільного підйому економіки США

Світовий рекламний ринок відроджується на фоні повільного підйому економіки США

ZenithOptimedia покращив свій глобальний прогноз щодо витрат на рекламу цього року до зростання на 3.5%, хоча ще в квітні ми передбачали його на рівні лише 2.2%. Це вже третє уточнення в кращий для галузі бік, цього разу спричинене потужнішим, ніж очікувалося, зростанням рекламних ринків розвинених країн. Загалом ми передбачаємо зростання у Північній Америці, Західній Європі та Японії на 1.3%, в той час як ринки, що розвиваються, підуть вгору на 8.6%.

 

Центральна та Східні Європа постраждали найбільше в світі: ми зафіксували падіння рекламних видатків на 24.6% у 2009 році. Тепер цей регіон розділився на дві групи країн. Першу очікує швидке зростання в межах 11-26%. Це Білорусь, Боснія та Герцеговина, Росія, Сербія, Словенія, Туреччина та Україна. Друга група (Болгарія, Греція, Естонія, Латвія та Угорщина), навпаки, і надалі переживатиме падіння рекламних бюджетів від 3 до 16%. Зокрема, в Греції ми передбачаємо скорочення видатків на рекламу на 13.9% цього року, ще на 7% наступного та на 0.3% у 2012 році. Що ж стосується всього регіону Центральної та Східної Європи, то ми прогнозуємо зростання на 7% у 2010 році, 9.8% у 2011 і 10.9% у 2012.

 

 

Рекламні бюджети по регіонах

 

Основні медіа (газети, журнали, ТБ, радіо, кінотеатри, зовнішня реклама, інтернет) в поточних цінах в мільйонах доларів США — прогноз та порівняння з попереднім роком. Суми приведено в перерахунку за середнім курсом 2009 року.

 

2008

2009

2010

2011

2012

 

Північна Америка

179,149

156,486

158,546

162,930

167,861

 

(-3.8%)

(-12.7%)

(1.3%)

(2.8%)

(3.0%)

 

Західна Європа

112,579

99,919

102,090

104,737

108,259

 

(-1.3%)

(-11.2%)

(2.2%)

(2.6%)

(3.4%)

 

Азія / Тихий океан

106,783

100,378

106,151

113,039

121,539

 

(1.8%)

(-6.0%)

(5.8%)

(6.5%)

(7.5%)

 

Центральна та Східна Європа

33,570

25,301

27,082

29,723

32,955

 

(12.8%)

(-24.6%)

(7.0%)

 (9.8%)

(10.9%)

 

Латинська Америка

29,931

28,942

30,954

33,108

35,925

 

(14.4%)

(-3.3%)

(7.0%)

(7.0%)

(8.5%)

 

Африка / Близький Схід / Інші країни

20,112

21,262

22,722

24,264

26,060

 

(22.7%)

(5.7%)

(6.9%)

(6.8%)

(7.4%)

 

Світ

 

482,125

(1.0%)

432,288

(-10.3%)

447,546

(3.5%)

467,801

(4.5%)

492,600

(5.3%)

Джерело: ZenithOptimedia

 

Розподіл бюджетів між медіа

 

Телебачення досить добре пережило рецесію завдяки тому, що споживачі більше часу проводили перед екранами, оскільки не мали коштів на інші розваги. Сильні позиції ТБ зберігатимуться й надалі, але тепер вже за рахунок нових технологій — можливості запису на жорсткі диски, впровадженню каналів HD-якості та ін. Також слід зазначити, що телебачення впевнено домінує на ринках країн, що розвиваються — відтак, швидке зростання рекламних ринків цих країн після кризи призведе до підвищення долі ТБ у загальносвітовому рейтингу медіа. Ми прогнозуємо, що телебачення збере 40.8% від усіх рекламних витрат у 2012 році (доля у 2009 році складала 39.2% , у 2008 — 38%).

 

Інтернет і надалі стабільно зростатиме, а у 2012 році майже наздожене газети, отримавши частку 17% від усіх рекламних бюджетів. Газети ж, навпаки, продовжуватимуть втрачати свою долю: якщо у 1987 році вона складала 40.6%, то минулого року обчислювалась 23%, а у 2012 році буде на рівні 19.2%.

 

Бюджети медіа в мільйонах доларів США у поточних цінах та відсоток кожного медіа в загальному бюджеті. Суми приведено в перерахунку за середнім курсом 2009 року.

 

2008

 

2009

2010

2011

2012

Газети

 

118,896

(25.0%)

97,990

(23.0%)

95,066

(21.6%)

93,632

(20.3%)

92,788

(19.2%)

 

Журнали

 

55,067

(11.6%)

44,148

(10.4%)

43,234

(9.8%)

42,739

(9.3%)

42,790

(8.8%)

 

ТБ

 

180,550

(38.0%)

166,931

(39.2%)

177,679

(40.3%)

187,368

(40.7%)

197,603

(40.8%)

 

Радіо

 

36,511

(7.7%)

32,453

(7.6%)

32,005

(7.3%)

32,651

(7.1%)

33,989

(7.0%)

 

Кінотеатри

 

2,213

(0.5%)

2,082

(0.5%)

2,215

(0.5%)

2,344

(0.5%)

2,485

(0.5%)

 

ООН

 

31,877

(6.7%)

28,292

(6.6%)

29,415

(6.7%)

30,745

(6.7%)

32,141

(6.6%)

 

Інтернет

 

49,767

(10.5%)

54,244

(12.7%)

61,312

(13.9%)

71,114

(15.4%)

82,709

(17.1%)

 

Загалом*

474,882

426,139

440,925

460,592

484,505

Джерело: ZenithOptimedia

* Загальна сума відрізняється від такої ж у попередній таблиці, оскільки в кількох країнах не обраховується розподіл бюджетів між медіа.

 

 

 

Расскажите друзьям про новость

Новое видео