У чому вбачають свій обов'язок маркетологи-новачки та з якою проблемою стикаються молоді, а іноді і досвідчені, стартапери? А також, традиційно, що почитати та вивчити, куди піти: підсумки минулих семи днів у рубриці «Ретроспектива тижня» підводить Віталій Вітюк, керівник відділу розвитку маркетингу інтернет-магазину citrus.ua та спікер CINO марафону. До речі, цього тижня Віталій анонсував свій виступ на марафоні.

Відкриття тижня

Нещодавно я відкрив для себе країну Бруней. Маленька країна з населенням 400 тис. осіб у Південно-Східній Азії. Державний устрій — абсолютна монархія. Цікаво, що держава вважається однією з найбагатших, з ВВП $70 тис. на душу населення (завдяки багатим запасами нафти і газу).

Враження тижня

Цього року не вдалось відвідати iForum, проте він вразив мене якістю контенту. Власне, вже пост-фактум став вивчати презентації, дивитися відео і текстові перекази виступів. Зокрема, хочу відзначити виступ Дмитра Дубілета про monobank. Дуже сподобався прийом із класичними 4P маркетинг-міксу.

Знання тижня

У фокус потрапила стаття «How To Sell The Problem Before Selling The Solution» на Medium. Автор статті ділиться досвідом розробки універсального методу формування синопсису про свій стартап/продукт/рішення. 

Існує поширена проблема, що молоді або ж навіть досвідчені стартапери губляться, коли у них запитують інформацію про продукт у сенсі вирішення проблем. Часто у відповідь лунає всього 1-2 речення, а далі технічні подробиці. Хоча, на думку автора, користувачі заслуговують на цілий параграф інформації про продукт. 

Що дістало за минулий тиждень

Тема про блокування Telegram в ряді країн. Насправді цей випадок вказує нам на те, що «свобода» — це дуже крихке поняття. «Вільного» інтернету не існує, а його принципи тримаються на волосині. Дістало те, що про це говорили ледь не на кожному новинному ресурсі.

Скриншот екрану смартфона

Що почитати

Книгу «Код зламано або наука про те, що змушує купувати». Рекомендую прочитати її маркетологам, бренд-менеджерам, керівникам бізнесів. Гарантую, що під час читання книги ви отримаєте кілька десятків вартісних інсайтів по вашим проектам. 

Зараз дуже важко здивувати маркетолога гідним чтивом. Дана книга, власне, дивує інформацією, яка, здавалося б, очевидна, проте чомусь не застосовується на практиці. В книзі не скупляться на наглядні приклади та реальні кейси.

Що подивитись

Чомусь усі маркетологи-новачки своїм обов’язком вважають створення мінімалістичної реклами. Мовляв, це «вищий пілотаж» і кращі зразки світової реклами, власне, представляють мінімалістичну рекламу. Новачкам раджу не поспішати, а решті рекомендую подивитись добірку кращої мінімал-реклами світу.

Що послухати

У кінці червня в Київ завітає Jamiroquai. Тож послухати його свіжий альбом «Automation» буде як раз доречним.

Що вивчити

Тема AI досі являється практично нерозкритою. Всі про це говорять, але ніхто не знає, що це таке і як застосовувати на практиці. Вважається, що AI — це прерогатива технічних спеціалістів. Але це зовсім не так. Google нещодавно відкрив платформу, на якій можна вивчати AI безкоштовно. Тож не гайте час і скоріш вивчайте ресурс.

Куди піти

Літо обіцяє бути цікавим. Оскільки я з Одеси (насправді з Івано-Франківська), рекомендую «Зелений театр». Унікальне місце в центральному парку Одеси, яке минулого року «нашуміло» закриттям. У той період практично все місто об’єдналось, щоб зберегти театр. Усе вдалось, і ось нещодавно відбулось відкриття сезону.

17 травня на CINO марафоні Віталій Вітюк розкаже, навіщо вивчати тренди, як приборкати хаос і сформувати асортимент у екосистемах, а також управляти ризиками, коли інвестуєш у нову категорію.

БИЛЕТЫ