Бієнале, комунікації і палички для селфі

Палички для селфі — маркетинговий хіт сезону у Венеції. Вони скрізь. Тут, там і ось тут теж. 4 євро за штуку — ціна, за яку масові покупці відравляють в небуття цей симпатичний привід для комунікації — "Сфотографуйте нас, будь ласка". Вмонтувати самого себе в час і простір стало непристойно просто. Цунамі візуалізованої самозакоханості вже близько. Маркетологи красиво знімуть з нього всю пінку. Так вони створять тлєн, суєту, приємні і швидкі гроші.Але комунікації можуть бути іншими. І вибагливий клієнт захоче саме їх. Тому у просторах Бієнале в Венеції ці палички не продають. І не купують. Вони поруч, але не всередині. Паличкою тут не виб'єш собі долю на ринку.У нашому світі, де картинка визначає сенс буття і розмір прибутку, Бієнале для піарника  — естетичний і технологічно-корисний досвід. Італійці та німці тут досліджують нову природу і значення зображення (image). Ці люди з мистецтва, з якими невідомо про що і як говорити, розуміють картинку краще, ніж найбільш просунутий діджитальник на ринку.

Бієнале не лише коропоративна, а й державна подія. У Венеції павільон Росії комунікує що? Звісно, Русский мир. Але не той Мир, який європейці знають з газет, а ми з життя — з танками і лукавством. Русский мир у Венеції — це генії російських художників.

На грішну землю кураторів Русского мира повертають українці. Але не держава. Хтось з наших у відпустці роздає біля російського павільйона набір "вежливых людей", який вони беруть в офіційну відпустку. Яка в неофіційній реальності є війною проти України. Люди кажуть, що це придумала "Ізоляція". Навіть якщо так, то вона теж у відпустці.

Така ось мистецька битва інформвійни. Розіграна мініатюра є дзеркалом гарячої війни — російська державна машина vs українська народна ініціатива.Україну комунікує Віктор Пінчук. Офіційно. Як національний проект. Меседж — Надія. В абсолютно прозорому просторі. Це дуже про нас.

Сучасне мистецтво — квиток для заможного клієнта у вищий світ, репутаційний менеджмент і антикризова комунікація в одному флаконі. Дорого? Так. Довго? Так. Але в топи. І надовго.

Авжеж, в PR можна успішно і довго продавати клієнтам палички для селфі. Але мистецтво комунікацій йде рука в руку із самим мистецтвом.Залишається лиш продати цю ідею клієнту.

Дмитрий Кулеба, посол по особым поручениям МИД Украины 

Закажите свежий номер MMR


Для оформления заказа заполните поля и нажмите кнопку «Отправить заявку»

ОФОРМИТЬ ГОДОВУЮ ПОДПИСКУ